Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Discussie: Telescoop vanaf warme ruimte besturen?

Mercurius
    Aantal Messier gezien
    2
    @ jbrosens.

Wat een gekke kijkers.

Vierkantig Leuk hoor.

Zelfbouw of laten bouwen?

Grappig dat vierkantige.

Meeste kijker's zijn rond.

Erg origineel!

Mimas Diesell's schermafbeelding
    ik moet zeggen dat ik TeamViewer erg vertragend vind.
    wat ik zelf gebruik is RDP ( Remote Desktop) zit al standaard in een windows pro versie.
    en met de juiste patch kan je het ook op een home versie gebruiken.
    het werkt (mits je een nette verbinding hebt) bijna net zo snel als je eigen desktop.

De snelheid van teamviewer is ook afhankelijk van je internet/netwerkverbinding. Ik wil zelf in de toekomst de astro PC gewoon via gigabit bekabeld aan mijn router koppelen, mijn draadloze verbinding is met de huidige router net niet lekker stabiel. Mijn oude router (andere provider) trok het prima en ik vond het niet vertragend, zelfs met de beeld kwaliteit op maximaal.

Het mogelijke nadeel van remote desktop is dat als je van binnen naar buiten moet om even aan de astro pc iets te doen, bijvoorbeeld besturing aldaar overnemen, je eerst moet uitloggen om controle over de astro pc direct te kunnen doen. Met teamviewer of VNC kan je gewoon de afstandbediening lokaal overriden zonder dat je de verbinding eerst moet verbreken.

Wat ik nog wel een nadeel vind aan VNC/teamviewer is dat het systeemgeluid niet meegestuurd kan worden naar de PC die je gebruikt om de astro pc over te nemen. Hierdoor hoor je bijvoorbeeld het alarm van PHD niet als er een wolkje je volgster verduisterd. Iemand hier al een oplossing voor?
    Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Donateur TomB's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    37
    Ik gebruik VNC en ervaar ook het voordeel dat Tim noemt: je kan vanaf beide PC de besturing doen. Ik vindt dat een groot voordeel.
    Ik heb geen oplossing voor het doorgeven van geluiden. Ik mis de geluiden ook niet want ik heb geluid altijd uit staan buiten ;-)
    Posted via my Lenovo and Google Chrome

T-1 GALAXY Twan Bekkers's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    1
    Aantal Messier gezien
    43
    Aantal Herschel gezien
    2
    Tim,

Dat had ik dus ook al opgemerkt dat geluiden niet mee worden verzonden.
    Geen idee hoe dit zou kunnen oplossen! Maar PHD geeft niet alleen een PIEP dan word ook het kader van PHD rood.
    Maar daar maak ik mijn nog niet zorgen over!

Danny Broertje's schermafbeelding
    Via RDP worden volgens mij wel de geluiden meegezonden. En in sommige andere programma's kun je het soms aangeven of je dit wil of niet.
    Ik heb het gisteravond zover voorelkaar gekregen dat ik remote (via de Wifi en RDP) de LX200 kan bedienen/sturen naar een planeet oid. /scherpstellen met de motorfocusser en de webcam kan bedienen/bekijken. Is toch wel fraai als dat allemaal werkt. ;-)
    Ik doe dit dan met twee laptopjes uiteraard.
    Meade LX200 GPS 12" met Philips spc900 Webcam, Canon 450D met modificatie

Is het ook voor de IPAD te gebruiken?
    Ja hoor! en iPhone ook. Werkt goed om de boel te monitoren , maar niet echt om mee te werken.

Ik gebruik ook al jaren VNC. Het enige nadeel is dat Stellarium erg traag is. Voor de rest gaat t prima.
    Ik heb me nog niet in remote desktop verdiept vooral omdat de pc in de sterrenwacht de enige Windows machine is. De rest Mac.
    Mijn sterrenwacht staat +- 60 a 70 meter van mijn huis. Ik gebruik van die netwerkdingen via het stroomnet (200mbps). Niet heel snel, maar gaat prima.
    Ik heb geprobeerd netwerk kabels in mijn sterrenwacht te krijgen, maar die doen t niet meer.
    Meestal werk ik vanuit huis draadloos via Macbook of iPad.
    Motto: Boterzacht bewerken!

Mimas Diesell's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcoverstraaten Bekijk bericht
    Ik heb geprobeerd netwerk kabels in mijn sterrenwacht te krijgen, maar die doen t niet meer.
    wat is het problem met de kabels dan ?? stuk? want je mag ze wel 150 meter maken

Ik denk stuk. Komt niets meer doorheen in ieder geval. Ze liggen samen met een gemantelde spanningskabel en 1 videokabel in de grond. Zo in de grond, dat moet ik wel zeggen. Daar zijn ze niet helemaal voor gemaakt natuurlijk.
    Motto: Boterzacht bewerken!

Regels voor berichten