Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Graag advies solderen van sigaretaansluiting

Graag advies solderen van sigaretaansluiting

Hoi, hopelijk kan iemand mij adviseren,ik heb voor het aansturen van mijn montering NEQ6 en Dauwlint een voeding.
    Die voeidng heeft 1 uitgang met sigaretaansluiting, daar heb ik al een tijdje een splitser naar 2 sigaretaansluitingen.
    1 daarvan , die gaat van mijn dauwlint. Er brandde geen lampje meer, dus toen ik de splitser achter de sigaretaansluiting losdraaide zag ik dat beide draadjes bij de soldeercontactjes los hebben gelaten .
    Dat moet ik dus opnieuw solderen.
    Ik weet echter niet welk draadje op welke contactje vastzat. Heb je hier ook een plus en min,.?
    Het ene contactje zit in het midden (is rond) en de ander aan de buitenrand.

Ik zie wel dat 1 van die zwarte draadjes een ribbeltje heeft aan de buitenkant, wat ik kan doen is bij de goede plug kijken hoe die met de ribbel is aangesloten op welke contactje en ook zo solderen???

Maakt het uit hoe ik ze bevestig of loop ik risico dat de boel sluiting maakt..ik heb nog niks gedaan hoor!

Graag advies.....mijn dauwlint is nu dus niet operationeel.....
    Laatst gewijzigd door pieterbrands; 01-02-12 om 13:56

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Let op met plus en min, waar zit je ergens, misschien kan ik het eerst doormeten. Heb je scherpe detail foto's?
    De tip van de 12V steker is de plus.
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Regels voor berichten