Je zit natuurlijk met het probleem van die driepoot, anders had je de volgkijker op de declinatie-as kunnen zetten, scheelt contragewicht.
Je zit natuurlijk met het probleem van die driepoot, anders had je de volgkijker op de declinatie-as kunnen zetten, scheelt contragewicht.
pak-'m-beet een halve post per dag
Bedoel je zo'n iets:
Doppel_3Zoll_2.jpg
Twan
Nee, dat bedoel ik niet. Dat kan natuurlijk ook, maar als je op je contragewicht wil besparen kan het ook anders, zoals dit. Want of die volgkijker er bovenop staat of onderaan hangt, doet er niet toe.
Laatst gewijzigd door Callisto; 31-01-12 om 13:33
Ja dat is een goede!
Maar als ik hem onderaan maak komt hij dan niet tegen de 3poot wat je al zei?
Of moet je hem dan verhogen met zo'n tussen stuk?
(Maar dan voor de heq 5 pro)
Twan,
Die kans zit er in, ik heb overigens geen ervaring met die verlengstukken en weet niet wat die mogelijk aan de stabiliteit afdoen maar dan kan een ander je ongetwijfeld vertellen. Ik heb het probleem niet omdat ik op een kolom werk.
Twan ik heb geen ervaring met die tussenstukken maar ik denk dat hij dan topzwaar word. en dat betekend dat het zwaartepunt hoger ligt wat betekend dat de telescoop minder stabiel staat maar ik weet niet of dit problemen opleverd bij je montering
Casper
MLG Pro - Gold Medal Champion Gaming Athlete - Youtube Partner - Machinima Partner
Celestron CGEM EQ Mount - Celestron C8
Ik ziel wel wat ik er mee doe.
Maar ik was net buiten en toen arriveerde mijn pakketje, de ALCCD 5T!
Ik ben dus maar naar binnen gegaan want het ging buiten niet echt lekker.
Even alles geïnstalleerd als dat nodig was?
nu krijg ik wel een goede connectie maar verder kom ik dan ook niet.
Ik weet niet of dat met zo'n camera ook gewoon de woonkamer kan filmen?
Want ik zie nou gewoon een wit of zwart vak en alles wat daar tussen zit.
Twan
Dan moet de sluitertijd goed proberen in te stellen. In PHD gaat dat lastig, maar met bijvoorbeeld QGvideo (wat voor de ALccd5/QHY5 cameras geadviseerd wordt) kan je de sluitertijd veel beter regelen. Ik kon goed testen en ruw focuseren met mijn 9x50 zoeker gekoppeld aan de QHY5 in de huiskamer, maar deed dit wel vaak bij daglicht, want kunstlicht is meteen of heel fel, of ernaast te donker.
Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)
Ik het het s' avonds ge probeert maar ik zal het vanmiddag even bekijken.
Ik door mijn slaapkamer raam wel de Maan kunnen filmen. Ik kreeg mijn telescoop niet echt scherpgesteld! Een; hij stond heel even op mijn EQ1 montering, dat is niks! Twee; die focus op mijn Orion kan je gewoon niet mee werken. Maar goed ik kreeg de maan redelijk.
Maar toen zette ik hem op Jupiter en zag ik weer niks!
Daarna op een straatlantaarn gezet zag ik ook weer niks!
En er zit een stofje(grote) voor de sensor, hoe moet je zoiets verwijderen? (met 100% alcohol?)
Patrick Duis reinigt wel zijn sensor met 100% alcohol. (?)
Twan