Hallo,
Ik heb vandaag een ALCCD 5T op de kop kunnen tikken voor een laag bedrag!
Maar dan moet er een volg telescoop komen.
Nou ik had nog mijn eerste 70mm f10 Orion kijker bewaard voor volgcamera.
Ik heb een paar weken geleden 2 volgringen gepakt bij Halley, die waren ongebruikt en kon ik dus goed gebruiken. (wel gevraagd natuurlijk!)
Die dag daarna had ik ook meteen een plankje gemaakt zodat hij op mijn telescoop kon.
En dat lukte, maar had een probleem; de balans! Ik had nog een gewicht nodig, dat had ik ook al verwacht.
Pas geleden heb ik dus een Gewicht gekocht die ik bij het achterhoekweekend in mijn handen krijg!
Maar ik kan natuurlijk niet wachten om langere subs te gaan maken.
Dus ik was aan het bedenken wat als tegengewicht kon gebruiken. En ja ik wist het! Ik heb nog een gewicht van mijn EQ1 montering, maar die kan niet op mijn Heq 5 pro worden bevestigt. Dus hoe moet ik dat nou doen? Ik moest sowieso de gewicht stang van de EQ1 gebruiken.
Ik naar de twee gewicht stangen kijken en zag dat het alle twee een M6 schroefdraad had!
Dus ik heb even nagedacht hoe ik dat nou aan elkaar moest bevestigen.
Als volgt:
Je loopt naar Paps gereedschapskast en pakt een ijzerzaag en doe je het volgende:
3stappen en klaar.jpg
(1: Kopje van de inbus halen met de ijzerzaag 2: aan in kant er in draaien 3: aan de ander kant er in draaien)
Nou als je dat hebt gedaan dan even balanceren en VOLA het is gebeurd:
IMG_0187b.jpg
Monsterlijk of niet monsterlijk?
Nou het staat nog al lomp in de kamer.
Morgen waarschijnlijk ALCCD 5T binnen, over 3daagjes een kabel die er 'niet' bij zat.
En ik kan lekker lang belichten!!!
Dus ik hoop dat ik geen noodweer voor jullie mee heb gebracht.
(Misschien was de titel een beetje hoog gepakt.)
Twan

Met citaat reageren