In het kader van actuele waarnemingen, en voor bij wie het vanavond/nacht helder wordt:
De X op de maan zou vanavond weer te zien moeten zijn.
Zou wel laat kunnen worden. Te zien vanaf 0:30 (de 31ste dus eigenlijk)
In het kader van actuele waarnemingen, en voor bij wie het vanavond/nacht helder wordt:
De X op de maan zou vanavond weer te zien moeten zijn.
Zou wel laat kunnen worden. Te zien vanaf 0:30 (de 31ste dus eigenlijk)
12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.
Het Noord-oosten heeft een goede kans, volgens Meteoblue en Astronomyforecast.nl
In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100
1 dag te vroeg.
Morgen wordt het pas helder volgens meteo blue in Vlijmen.
Hoe lang is die X goed te zien dan?
Heelal: Hoe verder men keek, hoe groter het leek. ( Jules Deelder )
voor meer info:
http://www.astroforum.nl/showthread....zien-Vast-niet
12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.
Hij is te zien van 23:31 tot 02:34 (UT)
Tegen het einde van dat window zou het volgens Astronomyforecast hier redelijk helder moeten zijn. Echter gezien mijn lieftallige wekker annex dochter morgenochtend voor 6u al weer om aandacht staat te bedelen, denk ik dat ik mezelf dat maar niet aandoe![]()
HTTP 599
Service Permanently Unavailable
The server you are trying to contact has crossed the event horizon of a black hole.
Ik heb 'm net gezien, het valt direct op. Leuk om ook eens gezien te hebben.
8'' Meade LX 200 ACF, Imaging Source DMK21, Canon eos 400D,
@ fungi: hij is niet elke maand te zien![]()
Eden XP 8x42, 6 cm speelgoedscope, WO Zenithstar 80 FD & Orion Optics UK 12" Dobson / "Bright skies aren't empty skies" (James Mallaney)