Hallo,
Er zijn zoals bekend een aantal basis principes voor een 'Barn Door Tracker'. Ze worden goed in beeld gebracht op de Engelstalige Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Barn_door_tracker . Het ene ontwerp is wat eenvoudiger te maken terwijl een ander wellicht wat langer foutloos blijft volgen.
Maar volgens mij, als je alle modellen met dezelfde nauwkeurigheid zou maken, zouden alleen de types met het gebogen schroefdraad en de corrective cam foutloos blijven tot de schroefdraad op is.
Omdat ik op het werk een redelijk nauwkeurige boog in een draadeind kan maken (met hulp) lijkt me dat de meest voor de hand liggende optie.
Echter, als ik op ons forum zoek, of google op 'barn door tracker' dan komt de oplossing met gebogen draadeind eigenlijk vrij weinig voor. Terwijl de 'dubbele arm' aandrijving zoals op de site van Jan (van Gastel) toch net zo moeilijk te maken is en eerder afwijkt.
Mijn vraag derhalve: is er een andere reden dan het precies buigen van het draadeind om niet voor deze oplossing te kiezen?
Dank,
Ton

Met citaat reageren