Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: ik wil als totale beginner een telescoop aanschaffen

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Inderdaad, kijk eens wat ik geschreven heb....
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Beste naamgenoot (Patrick)

ik neem alle informatie die ik krijg van harte tot me en ben ook zeker met jou informatie aan de slag gegaan,
    zoals jij al zij (en wat ik als fotograaf ook ondervonden hebt) is dat de montering het belangrijkste is hiermee bedoel je het "statief" neem ik aan?
    als dat zo is dan denk ik dat ik ook zeker voor de Sky-Watcher NEQ6 PRO ga,
    En qua de licht vervuiling hier die is laten we zeggen best wel behoorlijk aanwezig maar binnen een kwartier zit ik in de duinen.

ik ben ook aan het kijken op de 2e hands winkels.
    maar ik ben me nu vooral aan het oriënteren en ik wil er zeker van zijn dat als ik een aankoop doe dat ik een goede aankoop doe
    wat ik wel graag zou willen kopen (ik denk dan aan volgende maand) is een telescoop voor rond de 300 euro zodat ik toch kan kijken en dan rustig verder sparen voor een foto opstelling

helaas ik mijn bino vorige maand stuk gevallen (tja neefjes he...) nu zag ik op een website van Stichting 'De Koepel' deze staan voor een leuk prijsje ik denk dat ik daar eens ga informeren.

De astrofotografiedag in Mijdrecht lijkt me erg leuk om te bezoeken en als er een datum bekend ik zal ik die ook zeker proberen vast te houden in de agenda
    Het achterhoekweekend zit er helaas niet in voor mij (ik heb al afspraken staan)
    ik zit er ook zeker aan te denken om eens bij de volkssterrenwacht Copernicus in Overveen langs te gaan alleen is de website voor mij niet echt duidelijk over welke dag ik daar het beste een kijkje zou kunnen nemen.

ik ben ook aan het kijken voor een abonnement op een tijdschrift ik ben het tijdschrift zenit tegen gekomen en ik denk dat ik daar een proef abonnement op neem om te kijken of dat wat voor mij is.

in ieder geval wil ik iedereen graag bedanken voor hun tips en ik ga daar lekker mee aan de slag.

mochten jullie nog meer tips hebben hoor ik die uiteraard graag en ik zal dan ook zeker actief proberen te blijven op dit forum.

Mvg Patrick
    Laatst gewijzigd door Kazuma; 29-01-12 om 23:19

Sky-Watcher 15 cm F5 Newton op EQ3/2 montering

hoi kazuma
    ik ga ook voor deze telescoop
    Sky-Watcher 15 cm F5 Newton op EQ3/2 montering
    na wat advies op het forum,ik ben ook totale beginner op dit gebied,en het lijkt me een goede telescoop met montering
    succes!

Regels voor berichten