Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: waarnemen met een hagelnieuwe Polarex 65mm f900 op parallactische montering

Titan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht

Zat de zonneprojectieset er ook nog bij?
    @Roel,

Dit was wel de meest in nieuwstaat zijnde Polarex die ik had !........Hij was van een oud vrouwtje geweest ( hoe verzin je het.....maar is echt waar !) en de dochter verkocht hem aan mij namens haar moeder.Hij was helemaal standaard zoals in de brochure vermeld en dus zonder de optionele zonneprojectieset.De set die jij hebt komt van mijn 60mm Polarex.

classicscopes
    " NIHON SEIKO KENKYUSHO Telescopen : SEIKO SCOPE (JAP) - UNITRON (US) - POLAREX (NL,BEL,AUS) - WELTBLICK (DUI) - MERIDIAN (SWE) - POLARIS (US) "

Sedna
    @ Roel: Toch jammer dat er geen volgmotor bij zit.
    Heb jij een link?

@classic scopes: de optiek van deze 65mm is dat een Pentax?
    Heimwee naar mijn oude 75 mm f 1200 Polarex

Titan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuurmond Bekijk bericht

@classic scopes: de optiek van deze 65mm is dat een Pentax?
    Voor zover bekend zijn alleen de 102mm lenzen van de laatste produktie run Pentax of Nikon lenzen ( ca.1985-1988 ).Ze zijn te herkennen aan de diepgroene multi-coating op alle vier de lensvlakken.De gewone 102mm hebben een single layer blauwe coating.Ik heb zo'n groene Pentax Polarex al 10 jaar in bezit en die lens is echt super.Zelfs bij 200x vegroting geen kleurafwijking zichtbaar ( wel met zeer goede ortho's zoals Spectros en Lichtenknecker en Pentax smc ).Semi apo dus of Superachro......

classicscopes
    " NIHON SEIKO KENKYUSHO Telescopen : SEIKO SCOPE (JAP) - UNITRON (US) - POLAREX (NL,BEL,AUS) - WELTBLICK (DUI) - MERIDIAN (SWE) - POLARIS (US) "

Kaplaarzen! Roel's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuurmond Bekijk bericht
    @ Roel: Toch jammer dat er geen volgmotor bij zit.
    Heb jij een link?
    Het enige alternatief voor een originele volgmotor dat ik tot nu toe ben tegengekomen zijn de motortjes van deze Amerikaanse aanbieder:
    http://www.astronomy-shoppe.com/unitron_drive.htm Voor je 60mm moet je kijken bij "model 128".
    In feite zijn het Chinese EQ-3 motortjes, gemonteerd op een beugel en voorzien van een paar extra tandwielen. Ik vind de prijs van 209 Dollar daarom wel heel erg hoog voor wat je krijgt (en echt fraai zijn de motortjes ook niet), maar het voordeel is dat hij op batterijen werkt i.p.v. 220V en een sturingskasje heeft. Ook lijkt hij wat minder in de weg te zitten dan de originele motorbehuizing.
    "Door lijm te gebruiken krijgt het bouwwerk een meer permanent karakter"
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Logisch dat die motortjes zo duur zijn. Mensen blijken veel geld over te hebben voor Unitrons/Polarexen. Dan worden de accesoires ook duur, de doelgroep heeft toch geld zat. Vloermatten voor een Mercedes zijn ook duurder dan die voor een Kia.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Sedna
    Je betaald inderdaad de hoofdprijs en je moet het er voor over hebben.
    Bij mij is het een stuk jeugdherinnering en ik was bang dat als ik deze telescoop zou kopen dat het allemaal erg tegen zou vallen.
    Echter na de eerste kennismaking en na een waarneemavond ben ik weer even onder de indruk.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Heimwee naar mijn oude 75 mm f 1200 Polarex

Regels voor berichten