Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Digitaal oculair

Digitaal oculair

Weet iemand of dit iets is?

Voor mensen zoals ik, die af en toe wel eens een plaatje willen bewaren, maar (nog) niet fanatiek aan het fotograferen zijn.

Als jullie zeggen:dit is rommel, dan begin ik er niet aan, maar anders lijkt het me wel wat.
    Eventueel als begin voor misschien ooit eens echte apparatuur (=duur)
    HEQ5 Pro Synscan # Kutter 110mm/ƒ24,7 - Zelfbouw # Newton 150mm/ƒ6,5 - Zelfbouw # EOS450D

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Voor dat geld heb je zeker een spc900 webcam, die heeft ook een 1/4" sensor, maar wel een CCD i.p.v. een CMOS.
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Mister Spock knife's schermafbeelding
    Ik heb er ook zo ééntje..

Alleen nog niet goed kunnen testen...

http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html

Moet deze twee trouwens ook nog testen...

Eén van deze drie ga ik later in de volgkijker gebruiken , nml. een Achromaat
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Laatst gewijzigd door knife; 28-01-12 om 22:05
    12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 met motorfocusser , Skywatcher 60/700 , SPC900NC en nog ander spul ....

Waarschuwing

Ik had de betreffende persoon/verkoper (C Lynch van Cool Products Online) op Marktplats nog even om wat informatie gevraagd i.v.m. de maten voor het oculair, maar daaruit blijkt dat betreffende persoon geen benul heeft waar ik het over heb.
    Terwijl op zijn site staat: "Voor meer informatie contact de adverteerder."

Zie onderstaande antwoorden:

- Op mijn vraag of dit past op een 1,25" oculairhouder kreeg ik het volgende antwoord:

Geen klachten van de kopers

Dus neem ik aan dat ze goed zijn.

- Toen ik hem zei, dat dit antwoord niet echt overtuigend was, kreeg ik het volgende antwoord:

Ja weet ik veel jij komt met die rare vraag en zegt dat mij product niet past , hou het maar op gelul alles past en werkt prima.

Overtuigend genoeg?

Tja, mijns inziens sowieso geen zaken doen met zo iemand. !!
    Laatst gewijzigd door delphi46; 29-01-12 om 12:17
    HEQ5 Pro Synscan # Kutter 110mm/ƒ24,7 - Zelfbouw # Newton 150mm/ƒ6,5 - Zelfbouw # EOS450D

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Ik kreeg al zo'n vermoeden toen ik zag wat hij nog meer verkocht. Het is geen amateur-astronoom.

Dat hoeft geen belemmering te zijn als je wilt experimenteren met dit soort gadgets, maar als je op zoek bent naar een werkende oplossing kan je beter een bekend product nemen.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Regels voor berichten