Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: wel/niet Canon 450D vervangen voor 1100D of 550D?

Pallas
    Op http://ghonis2.ho8.com/DSLRcomparison.html staan nog een paar vergelijkingen. Eigenlijk het enige duidelijke overzicht van een echte side by side dat ik heb kunnen vinden. De gegevens zijn niet helemaal consistent. (De vergelijking hier op het forum moet je alle posts langs).
    Conclussie volgens mij is dat er tussen camera's onderling in een serie ook nogal verschillen kunnen zitten, de 550D de laagste ruis heeft, maar de 450D al een laag ruis niveau heeft die lager is als de 1000D en de 1100D.
    Zelf heb ik gekozen voor een 450D 2de hands ivm pixelgrote icm met de fl waar ik op werk (1200mm en 1600mm). Bij de 500D en de 550D is voor mij voorlopig de uitdaging iets te groot om goed te volgen.

Danny Broertje's schermafbeelding
    Na veel draadjes op 't forum (met mooie verwijzingen naar het internet) te hebben gelezen, ga ik vanmiddag een Canon 450D body ophalen.
    Ik zat eerst te denken om een betere planeten camera te kopen en zat zelfs te gluren naar een Atik. Maar door de berichten van de kenners alhier is het verstandiger met een DSLR een stap te maken die een modificatie heeft. Ik wilde mijn Nikon niet laten modificeren. Ik wil deze gewoon voor normaal fotowerk behouden en....de Canon's zijn zijn toch de betere camera's voor Astrofotografie. Planeten blijf ik voorlopig doen met de SPC900.
    Ik zit nog te twijfelen om zelf de 450d te modificeren of het uit te besteden.
    Waar koop je evt. de modificatie setjes ? Ik weet niet of dat ook ergens op het forum stond....maar dan heb ik er even overheen gelezen denk ik.
    Meade LX200 GPS 12" met Philips spc900 Webcam, Canon 450D met modificatie

Erik Hoorn - Moderator dieseltijger's schermafbeelding
    Hoi,

Baader heeft vervangende filters.

@twanbekkers: De bewering dat de 350D er het beste uitspringt qua gevoeligheid en ruis is een misvatting. Tot nu toe is het zo geweest dat bij iedere volgende generatie CMOS sensoren Canon ering geslaagd is om de ruis en de ampglow verder terug te dringen. Mijn 350D had na 7 minuten al een duidelijk zichtbare amp glow aan de rand en in de hoek.
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Jan Heuser jheuser's schermafbeelding
    modificatiesetje?
    volgens mij is het alleen de ir cut filter verwijderen. een dun laagje voor de ccd chip.
    Skywatcher Newton 10", F4,7 NEQ6pro, gemodde Canon EOS450D, Skywatcher ED80, F7,5 Celestron 80SLT F11,25, ALccd5 (QHY5)

Erik Hoorn - Moderator dieseltijger's schermafbeelding
    Hoi,

Hangt van de camera af. Bij sommige modellen moet er een filter met dezelfde dikte teruggeplaatst worden, zodat de autofocus weer werkt.

En je wil niet weten hoe kostbaar zo'n half grammetje glas kan zijn.
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Baader heeft toch een vervangingsfilter las ik ergens...die het rood nog wat versterkt?
    Ik ga wel even neusen van de week.

Astronomik heeft een CLS-CCD filter. Die kan je gewoon voorop in je camera plaatsen. Als je dan alleen die IR-cutoff verwijderd, ben je klaar en heb je nog een aardig LP-filter op de koop toe! Wel is de autofocus dan niet meer in orde, maar voor de astro-fotografie is dat geen probleem.

Hee thanks
    Maar deze camera ga ik idd alleen voor Astrofotografie gebruiken. Dus dat AF vind ik geen probleem.

Ik lees wel dat als je alleen het IR-filter verwijderd en geen Clear Glass filter terugplaatst....vuil/stof direct op je CCD kan komen.
    Maar als je je nosepiece met CLS CCD filter erop laat zitten, gaat het toch ook goed ? Je kan ook een Clear Glass filter in twee inch kopen zag ik, kun je daar dan bijvoorbeeld je CLS CCD weer opschroeven ?

Ik vind net de Clip-on versie van het CLS filter, ook nog een aardige optie...toch ?

http://www.astronomik.com/en/clip-filter-system.html

Oeps lees net de berichten terug, maar die bedoelde jij ook he Superb ?

Tags for this Thread

Regels voor berichten