Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Relaxte sessie vanaf de Knardijk, 27-1-2012

Mooi verslag! Je hebt de sfeer goed weten te vangen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dieseltijger Bekijk bericht
    Ik vind inderdaad met meerdere mensen kijken toch het leukst. De lol, de conversatie, het leren of "lesgeven" , het vergelijken van de optiek is een zeer aangename bezigheid!
    helemaal mee eens!

Matthijs - Moderator BoertjeB's schermafbeelding
    thx allemaal!

Volgende keer gaat zeker de OIII er tussen, maar ik was allang blij dat ik iets te zien kreeg van
    de Rosette met het UHC filter. De lage bewolking was daar al flink aan het binnen komen het
    laatste half uurtje.

Helaas vanavond voor mij niet. Er hangt mij een te groot pak bewolking/neveligheid boven Nederland.
    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Moderator John Baars's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Fraaie prestatie, die Rosette nevel. Lekker pakkend geschreven verslag. Ik kon mijzelf er zo bij fantaseren.
    Je beschrijft een prachtige klassieke starhop over de uuras vanuit Procyon. Even onthouden voor bezitters van parallactisch opgestelde kijkers!

@ Dieseltijger
    Zo miezerig was die 10X30 Canon niet hoor. Hij liet zonder meer M41 in de lichtsoep van het verder gelegen Rijnmondgebied zien.
    Schiedam: GP-DX, Vixen ED102/9, OMC140/14.3, Pronto 70/6.8, Swift 20*80, Jena 10*50,
    Eden 8*42. Sterrenwacht Rijswijk: Meade LX200 12", C8, Polarex 10 cm, 8 cm ED + Lunt.

Danny Broertje's schermafbeelding
    Hi Matthijs, heerlijk verslag zeg !
    Ik wilde de volgende bladzijde al omslaan.....maar ik was al aan het eind
    Erg leuk om te lezen.
    Meade LX200 GPS 12" met Philips spc900 Webcam, Canon 450D met modificatie

Regels voor berichten