Het plan ligt er om op korte termijn een kunstster zelf te gaan maken ik heb er alle spullen voor in huis.Een gaatje maken die 100% nauwkeurig is ook geen probleem kan als het moet vanaf 0,06 honderdste nog een zuiver gaatje maken. Ik beschik over een zeer sterke zaklamp met de nieuwste generatie XM - L led geeft 900 lumen bij 11watt max dat moet meer dan voldoende zijn om deze lichtbundel achter genoemd minuscul gaatje te zetten voor een kunstmatige colimatie op min 20 tot max 100 meter.
Edit : ik heb zojuist ergens gelezen dat het gaatje ca 48 micron moet zijn doorgaans is een mensenhaar van 50-65 micron in doorsnede.ik had ook nog even aan glasvezel kabels, gedacht een zonder glas maar dan met een speciale lichtdoorlatende kunststof,deze worden veel in de medische wereld gebruikt maar ik weet even niet of die een zuiver ronde lichtbundel produceren en het gaatje doet dat wel.
Als er interessen is wil ik het geheel bouwverslag met foto's en al van deze selfmade kunstster hier op het forum gaan plaatsen.![]()

Met citaat reageren