Over de grote zonnevlam van vandaag
http://pauwenwitteman.vara.nl/Gast-d...bc85a9bfc0cd91
Over de grote zonnevlam van vandaag
http://pauwenwitteman.vara.nl/Gast-d...bc85a9bfc0cd91
12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.
Leuke tip, neem ik wel even op....iets te laat voor deze oude man ;-)
Meade LX200 GPS 12" met Philips spc900 Webcam, Canon 450D met modificatie
Leuk om te zien hoe JP werd weggezet door GS
Gezien!
Was een erg leuk item.
Dhr schilling wordt in Astrokringen door sommigen soms kritisch afgeschilderd,maar daar was niets van te merken.
Hij bracht zijn verhaal erg helder en zeer gedreven. Hij liet zich ook niet uit de tent lokken door die altijd vervelend arrogante presentatoren.
G. Schilling gaf een helder en begrijpelijk verslag over het ontstaan van het noorderlicht.
De toelichting met een zonnebol en (kleine) aarde was zeer demonstratief (voor de niet deskungigen= grote publiek). Het was weer eens leuke reclame voor onze hemel-sterren hobby.
8" Skywatcher Dobsonian. 20-40X100 Astro Binoculair. 15x80 Binoculair
Ik heb het op internet gekeken!
Goeie Man Vindt ik Hem Govert schilling.
Eens vragen of hij naar onze school kan komen
Kan die een les sterrenkunde geven![]()
Vixen 114/900,Galileoscoop. oculairen: ,7x50 verrekijker.
Zojuist even op internet de uitzending bekeken. Duidelijke uitleg en prima verhaal toch!
Laatste stukje over de Maya's ook helder uitgelegd. Zouden meer mensen met doomscenario's moeten zien![]()
Robtics 80 mm F7 doublet ED APO / EQ5 / EOS400D / Lu070M
"It's black, and it looks like a hole. I'd say it's a black hole."
Interessant!
... aquarellen van depressieve vrouwen ...![]()
254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker
ik heb Govert Schilling enkele keren een lezing zien geven en hij bezit de gave om het inhoudelijk zo vorm te geven dat het niet alleen voor het grote publiek maar ook voor de meer ingewijdene interessant is om te volgen. Geef mij maar eens namen van mensen die dat ook kunnen, ze zijn ech niet zo dik bezaaid. Zijn verhaal was bij P & W dik in orde. Hij heeft niet de sensationele beelden van National Geographic nodig om toch duidelijk te kunnen maken wat een natuurverschijnsel is en waarom het zo boeiend is.
William Optics FLT 110, Wiliam Optics Megrez 90, Vixen R200SS, Skywatcher NEQ6 Pro, Celestron Advanced Goto, Skywatcher EQ3-2