Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Astronomy4Everyone event was een enorm succes!

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101

Astronomy4Everyone event was een enorm succes!

Het astronomy4everyone event, georganiseerd door Andy Lee in de UK was een enorm succes. Er waren honderden mensen op de starparty afgekomen in Engeland. Sterrenwacht Halley verzorgde (door de wolken, waar mogelijk) live-beelden vanuit de kleine koepel met de Takahashi. Mark van JTW stelde hiervoor belangeloos zijn prachtige Messier deepsky live-view cam ter beschikking. Hier enkele foto's van het event.
    Dit smaakt naar meer, we zouden dit ook best in Nederland kunnen organiseren! Het wordt dan "de razende reporter" maar dan live, en in het groot!
    Op de eerste foto zie je ons live op astronomy4everyone. Het is het beeld van binnenin de koepel, gemaakt met mijn Toucam webcam (derde foto). Op de tweede foto zie je de Takahashi gericht op Jupiter met een 5x barlow op F25. Het beeld was door de wind en wolken zeer belabberd, maar goed, beter iets dan niets.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Hier nog wat meer foto's. Op de eerste zie je mijn SC3 gemodde SPC900 met 5x barlow. Op de tweede zie je Mark Woodward van JTW naar zijn prachtige Messier camera kijken in onze prachtige Takahashi.
    We hebben ondanks de wolken een leuke avond beleeft. Was wel leuk om te horen hoe onze live-M42 center (trapezium) op het grote scherm werd gepresenteerd aan de andere kant de plas. We konden Andy via de microfoon en de luidsprekers horen op onze skype verbinding!
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50

Frank - Moderator Skyheerlen's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    46
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    132
    De Tak wordt beroemd! Eigenlijk ook wel logisch, zo'n prachtapparaat!

Die JTW is niet van Halley, neem ik aan. Is dat HET ultiem instrument om gebeurtenissen aan de hemel aan grote groepen te laten zien? Iets voor volkssterrenwachten dus? Maar wat heb ik als privepersoon er aan?

Advies: hang 'm aan de Jones Bird (die daar zo eenzaam hangt) en gebruik de Tak voor de amateurs.

Donateur andrevdhoeven's schermafbeelding
    Mooi hoor! Ik geloof dat ik maar eens in Heesch moet komen kijken een keer, wil dat wel eens met eigen ogen zien
    Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
    C11 - ED-110 - SXV-H9 CCD camera - EOS 40D unmodified - DMK21 - NEQ6

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Er is een idee om deze JTW Messier te gaan gebruiken op de C14. Meestal kan je bij publiekssessies je alleen concentreren op de maan, Jupiter, Saturnus etc. M42 wordt bij de meeste mensen al moeilijker.
    Als je toch ook eens iets anders wilt laten zien dan de planeten, biedt deze camera uitkomst. Zo kan je ook live-beelden laten zien van bijvoorbeeld de Andromedanevel, M81 etc. Het is weer eens een keer iets anders. Zeker voor mensen die het observatorium 1 of 2x per jaar uit pure interesse bezoeken.
    Deze beelden kunnen vervolgens op het grote scherm beneden worden getoond aan een nog veel groter publiek.

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    @Andre: je moet zeker een keer langskomen.
    Het is misschien leuk om het te combineren met een bezoek van je leerlingen, die vinden het ook prachtig denk ik. Je zal op school best wel een paar kinderen kennen die bezig zijn met allerlei astronomische zaken. Wat is er dan spannender dan met je leraar op bezoek te gaan bij een echte sterrenwacht met koepels en grote telescopen!
    Zeker als het beeld via allerlei ingewikkelde zoemende apparatuur met lichtjes en kabels op het beeldscherm verschijnt.
    Halley is nu bezig met een groep van 75 kinderen die in groepen van 25 cursussen sterrenkunde krijgen.
    Vervolgens kan je een soort van planeten webcammen prakticum beginnen bij jezelf op school.

T-1 GALAXY Twan Bekkers's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    1
    Aantal Messier gezien
    43
    Aantal Herschel gezien
    2
    Patrick, heb je linkje waar je die live view opnamen kan terug zien?

@André, je moet zekers een keer langskomen.
    "Ik ben de toekomst!"

Edwin, ************************ planetenzwerver's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    4
    Aantal Messier gezien
    52
    Ik was er gisteren zelf niet bij, maar dit evenement blijft vast niet bij deze ene keer. Sterrenwacht Halley krijft hiermee internationale allure en daar zijn we trots op! Niettemin zou het mooi zijn als zoiets ook eens in Nederland kan.
    @ Andre: we zien je graag een keer op bezoek komen.
    William Optics FLT 110, Wiliam Optics Megrez 90, Vixen R200SS, Skywatcher NEQ6 Pro, Celestron Advanced Goto, Skywatcher EQ3-2

Aarde John Kap jr's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    22
    Het event volgende keer wat meer promoten?
    Heelal: Hoe verder men keek, hoe groter het leek. ( Jules Deelder )

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Er wordt gewerkt aan een youtube filmpje met foto's en highlights. Als dat klaar is zal ik de link hier posten.

Regels voor berichten