Omdat het houten accessoireplankje ontbreekt bij mijn 75mm Polarex (en een originele onvindbaar/onbetaalbaar) is ben ik zelf aan de slag gegaan met wat stukjes resthout. Voor de maten heb ik goed naar foto's van originele Polarex-plankjes gekeken. De afmetingen heb ik op het beeldscherm vergeleken met andere onderdelen op de foto waarvan ik de maten wel precies wist. Zo ben ik op de volgende afmetingen gekomen:
-lange zijdes: 24cm
-dikte van bovenkant plateau tot onderkant steunlatjes: 2,5cm
Dat was genoeg info (het hoeft voor mij niet echt 100% precies te kloppen, maar meer dat een paar mm zal het niet schelen) om er eentje uit een plaat multplex te zagen. De kleur was lastiger: elke beits geeft bij verschillende houtsoorten een andere kleur. Met wat proefplaatjes en mengen van oude potjes beits die ik nog in de schuur had staan ben ik toch behoorlijk in de buurt gekomen van het originele statief (waarvan de kleur bij iedere Polarex trouwens ook weer net iets anders is..)
Nu alleen nog de bevestigingsclipjes om het plankje tussen de statiefpoten te plaatsen... Maar daarover binnenkort meer!
(De eerste afbeelding is één van de gebruikte voorbeeldfoto's)

Met citaat reageren