Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: enkele asterismen

Callisto Jef De Wit's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    394

enkele asterismen

Vorig weekend een hoopje asterismen geschetst. Hier de beste drie. De mindere goden staan al op DSL.
    * Triangulum Minor was ooit een apart sterrenbeeld, maar valt nu gewoon onder Triangulum. Tevens de eerste schets met m'n nieuwe 8x42 bino! Beeldveld 4,5°.
    * De helderste ster van Collinder 69 is Lambda. In deze open sterrenhoop kan je ook de letter Lambda terugvinden... vandaar de naam Lambda Lambda. 8 cm refractor, beeldveld een goede 2°.
    * Flying Wing is een klein (beeldveld 17 minuten) maar mooi asterisme in de vorm van een delta-vlieger. 30 cm dobson.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Eden XP 8x42, 6 cm speelgoedscope, WO Zenithstar 80 FD & Orion Optics UK 12" Dobson / "Bright skies aren't empty skies" (James Mallaney)

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Mooie tekeningen.

Ik ben net bezig om Cr69 uit te werken, dat van die lambda lambda wist ik niet, zal eens kijken of ik het in die van mij ook herken.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Callisto Jef De Wit's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    394
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdwal Bekijk bericht
    zal eens kijken of ik het in die van mij ook herken.
    Als je de vier helderste sterren met elkaar verbindt krijg je dit:
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Eden XP 8x42, 6 cm speelgoedscope, WO Zenithstar 80 FD & Orion Optics UK 12" Dobson / "Bright skies aren't empty skies" (James Mallaney)

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Ik zie het, ja. Maar in de kijker viel dat patroon niet op. Opvallen vond ik juist dat er drie rijen sterren naast elkaar staan die steeds zwakker worden.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Regels voor berichten