Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23

Discussie: Welk 2" breedveld oculair?

Moderator sixela's schermafbeelding
    Ja, om meer veld te zien dan wat je in een 32mm Plössl ziet moet je inderdaad aan de 2" oculairs. Ik zou een Meade SWA aanraden als je het kunt betalen, en indien niet heb ik in dit onderwerp al andere suggesties gemaakt (en die gelden evenzeer voor jou). Zie ook bericht #14 mocht dat oculair in de uitverkoop van de uitverkoop nog niet verkocht zijn.
    Laatst gewijzigd door sixela; 02-02-12 om 12:20
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Skywatcher 130mm f/5 reflector; zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom Osypowski platform; 250mm f/4.8 Alkaid.

Ik zit ook stilletjes langs deze lijnen te denken, en overweeg om een adapter te maken om een oculair op een telelens te zetten. Nu is dit een F/2.8 telelens, zijn er oculairen die dit zonder al te veel problemen aan kunnen? Hoe zit het bij F/4?

Het gaat om deze lens (FD 400mm F/2.8L), die best wel een leuk beeld op zou moeten leveren denk ik:
    IMG_2220.jpg

Moderator sixela's schermafbeelding
    f/4 gaat nog vrij goed. f/2.8, dan zit je aan aan de Delos te denken (in elk geval iets met veel lenzen, eenvoudige types presteren zelfs op de as niet meer) of een oculair in een Powermate (beter dan een barlow).
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Skywatcher 130mm f/5 reflector; zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom Osypowski platform; 250mm f/4.8 Alkaid.

Regels voor berichten