Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Voltage Accu, volgens loopt hij erg snel leeg?

T-1 GALAXY Twan Bekkers's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    1
    Aantal Messier gezien
    43
    Aantal Herschel gezien
    2

Voltage Accu, volgens loopt hij erg snel leeg?

Hallo,

Ik heb onderhand al een paar maanden mijn Powerbox. (Accu 60AH) En heb hem al stuk of 12x gebruikt! En laad hem daarna met beleid weer meteen goed op met jullie aanbevolen acculader bij Conrad.

Ik sluit altijd mijn laptop en montering aan, op de voltmeter staat dan begin van de avond meestal op 12,80/13,20v. Maar als ik 1,5uur bezig ben dan staat hij al gauw op 12,16/12,8v.

Nu is de vraag, ik heb echt geen verstand van Volt, Ampère en Watt.
    De voltmeter wat geeft hij nou precies aan?
    Want ik bedoel ik heb een 60Ah accu, dus zou gemakkelijk 8uur met mijn laptop en Montering op mijn accu kunnen draaien. (?)

Twan,
    Laatst gewijzigd door MoreLinux; 21-01-12 om 17:22
    "Ik ben de toekomst!"

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Het is op dit moment vrij koud, de capaciteit halveert dan. Bij een belaste accu zie je gedurende de avond de spanning langzaam zakken, dat is normaal.
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Frank - Moderator Skyheerlen's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    46
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    132
    Twan, mijn grote Powerbox (80Ah) doet dat ook. Heel normaal.

Edit: in de Wiki staat een verhaal over accu's - daar wordt eea uitgelegd.

T-1 GALAXY Twan Bekkers's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    1
    Aantal Messier gezien
    43
    Aantal Herschel gezien
    2
    Het is op dit moment vrij koud, de capaciteit halveert dan.