Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Wat kan je als beginner makkelijk vinden?

Eris simonealex's schermafbeelding
    Oke bedankt voor al jullie reacties. Pocket sky atlas word het dus. En dan weer een waarneem verslag erachter aan. Iedereen heel hartelijk dank😘

jupiter en venus zijn ook mooi zichtbaar en gemakkelijk te vinden. Jupiter is echt de moeite.

Moderator John Baars's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Een hoop goede suggesties gehoord. Op een rij :
    1.Goed plan: goede atlas.
    2.Kijk welk sterrenbeeld boven je hoofd staat en maak je jezelf ermee vertrouwd. ( op dit moment: Voerman)
    3.Pak een verrekijker erbij en ga op zoek naar enkele heldere open hopen daarin: M37, M36, M38 en eventueel enkele dubbelsterren.
    4.Als je die na een tijdje met de verrekijker op de automatische piloot weet te vinden, ga je eens met je grote kijker zoeken.
    5.Heb je er een gevonden: feliciteer jezelf en doe een doek over je hoofd om waar te nemen met verschillende vergrotingen.
    6.Neem vooral de tijd en maak er geen wedstrijd tegen jezelf of anderen van. Iets niet vinden is geen ramp. Je wilt niet weten hoelang ik over mijn eerste deepskyobject deed.
    Veel plezier!
    Schiedam: GP-DX, Vixen ED102/9, OMC140/14.3, Pronto 70/6.8, Swift 20*80, Jena 10*50,
    Eden 8*42. Sterrenwacht Rijswijk: Meade LX200 12", C8, Polarex 10 cm, 8 cm ED + Lunt.

Mercurius
    Aantal Messier gezien
    2
    Simone.

Ik zeg Ga gewoon een lijstje Maken met objecten die je wilt bekijken en ga ze bekijken!
    Als je naar mijn posts kijkt Dan heb je net hetzelfde Als Mij Denk ik.
    Wat kan je als beginner makkelijk vinden Gewoon gaan kijken zoekkaartjes gebruiken stellarium gebruiken
    Hopen dat je hier iets mee kan Dit is geen kritiek maar ik vindt dat je het gewoon moet doen,
    Ga gewoon naar een makkelijk object Pleiaden. Of ga Starhoppen Kan ook super leuk zijn .
    In de Preasepe(m44) is ook makkelijk te vinden,
    En m13 is zeker een waarneming waard!! Echt een bolvormige sterrenhoop die je niet vergeet.
    Ik Kijk graag naar je waarnemingsverslag uit!

Clear skies!

Gr, jowell134.

Regels voor berichten