Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22

Discussie: Gebruik barlow op SC

Venus TomC's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    87
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    323
    Ah ja, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Teveel 'gewaarschuwd' door de folder van Baader maar idd dat is bij een 2" zenithprisma.
    Denk dat het nuttig is met een volgende bestelling bij een niet nader te noemen web-winkel, om die ring(en) ook te bestellen. Praktisch en polyvalent.

Maar het lost mijn probleem om >500x vergroting te komen, nog niet helemaal op.
    Soit, ik ga eerst eens experimenteren met bovenstaande oplossingen alvorens ik naar een duur 5mm oculair grijp. Dank voor de suggesties!
    Celestron SCT CGEM1100 - Helios Newton 8" F/5 op EQ3-2 - AP Carbon Doublet ED80 F/7 - Pentax 10x50 DCF ED

Moderator John Baars's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    "Misschien ben ik een muggenzifter.."

"Dit moet toch iets zijn waar menig SCT eigenaar al tegen gelopen is?"

Nee en nee.

Je ziet veel te veel beren op de weg. Je staat te lang stil bij wat er allemaal eventueel fout zou kunnen gaan in theorie. Alle configuraties die ik langs heb zien komen, heb ik wel eens geprobeerd. Met diverse SCT's. Geen problemen ervaren. Mijn Maksutov haalt geen focus met een barlow voor het prisma, dat was alles.

Uitproberen en doen is het motto.
    Schiedam: GP-DX, Vixen ED102/9, OMC140/14.3, Pronto 70/6.8, Swift 20*80, Jena 10*50,
    Eden 8*42. Sterrenwacht Rijswijk: Meade LX200 12", C8, Polarex 10 cm, 8 cm ED + Lunt.

Regels voor berichten