Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Gezocht - 154/1500 RR telescoop lens

Gezocht - 154/1500 RR telescoop lens

Hallo ik ben nieuw hier.
    Ik ben van plan een binoscoop te bouwen, maar ik ben op dit moment nog opzoek naar een specifieke lens. Dus mijn vraag is, heeft iemand nog een 154/1500 RR (telescoop) lens te koop? Of de hele telescoop op zich?

Rond 2002 waren deze te koop op www.so-nl.nl En waren bedoeld om met regenpijpen zelf telescopen te bouwen. Nu zoek ik dus een 154/1500 lens...

Alvast bedankt!
    Met vriendelijke groet,
    Sander

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Op marktplaats worden deze lenzen nog aangeboden: http://link.marktplaats.nl/517525588. Of de door jouw gezochte ertussen zit kan ik zo snel niet zien.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Administrator
    Aantal Messier gezien
    108
    Aantal Herschel gezien
    202
    Totaal offtopic maar wel grappig; Kijk eens wat de verkoper nog meer knutselt: Schakelborden voor lampen...

MMMMMmmmmh, waar zou je nou 32 lampen in 1 ruimte voor nodig hebben. Kun je zelf wat kweken om ook op bewolkte nachten tussen de sterren te zweven.

Hi, ja ik heb die lens van die marktplaasts advertentie, maar ik heb er nog 1 nodig. Destijds moeten er wel een redelijk aantal verkocht zijn dus ik hoop op den duur iemand te vinden die z'n 154/1500 kwijt wil.

Groeten,
    Sander

Ik heb een 154/1800 RR achromaat liggen met buis en lensvatting. Nu wilde ik hier een complete kijker van maken maar door chronisch tekort aan tijd gaat dit voor een hele lange periode niet gebeuren. Dus als je geïnteresseerd bent stuur maar een pm.

Hallo Scorpio,
    Bedankt voor het aanbod. Maar ik moet een 154/1500 hebben.

Ik ben van plan een binoscoop te maken, dus ik heb 2 identieke lenzen nodig.

Toch bedankt!
    Groeten,
    Sander

Ach, Binoscoop. Dat staat in het eerste bericht. Tja, dan heb je er maar weinig aan. Hoewel,.... dan stop je toch in de éne kant een 5mm oculair en in de andere kant een 6mm, of 10/12mm of 20/24mm.

Ik heb ook nog een 154 / 1800 RR achromaat liggen, zonder lenscel. Ik heb er geen problemen mee te ruilen voor de 154 / 1500.
    Ik ben nu bezig een setje optische vlakke spiegels te slijpen om een opgevouwen refractor te bouwen. Dat gaat net zo goed met 1500 mm als met 1800.

Laat maar horen als je zo'n ruil ziet zitten.

Bedankt voor het vriendelijke voorstel RCS,
    Alleen vind ik 1500mm al vrij lang qua buis.
    Dus op dit moment blijf ik nog even zoeken voor een 1500.
    Destijds waren er ook 154/700 dat zou nog idealer zijn voor mij. Maarja daar 2 van vinden is denk ik al helemaal lastig.

Weet iemand misschien een shop waar je Achromat lenzen kan kopen? Ik heb wel een paar chineese sites gevonden maar die reageren nooit op m'n prijs aanvragen.

Bedankt,
    Sander

Istar Optical en D&G Optical.
    Lichtenknecker 15cm F15 refractor (1980) / Orion ED100

Regels voor berichten