Ik vermoed dat het 'not done' is om een mail op een openbaar forum mag plaatsen, daarom dat ik hem in off topic plaats (verwijder hem gerust indien nodig). Niet omdat ik wil stoefen met de foto waarover het gaat, maar omdat de mail wel een mooi contrast laat zien met het lichtbeleid dat de gemeente Valkenburg voert (zie topic van Nop).
Zo kan het dus ook. Ter info, de lichtstal op de foto staat tegen de rand van een bosreservaat en straalt kilometers ver, maar voor de gemeente Malle is dit blijkbaar geen probleem. En ik kan vanzelfsprekend wel begrip opbrengen voor de boer, want door dat kunstlicht geven de koeien meer melk. Alleen vind ik het zo jammer dat de hele omgeving erdoor verstoord word. Het was op die plek vroeger pikdonker.Geachte heer, mevrouw,
Op uw website kwam ik de volgende foto tegen (http://sterrenplezier.be/w10022011.html) van een oplichtende stal in de duisternis. Een prachtige foto die wij als gemeente heel graag zouden willen gebruiken bij het presenteren van ons gemeentelijk lichtbeleid voor open stallen met krachtige verlichting.
Het door u gefotografeerde fenomeen neemt in Friesland (Noord Nederland) en ook in onze gemeente namelijk steeds grotere vormen aan. Dit willen wij in onze gemeente proberen te beperken met het door ons opgestelde beleid
Vraag
Zouden wij de door u gemaakte foto mogen gebruiken als een voorbeeld (van hoe het niet moet) in projecten rondom ons gemeentelijk beleid (presentatie / folder)?
Als u ons hiervoor toestemming verleent, zouden wij dan van u een digitale kopie van de originele foto mogen ontvangen in verband met de kwaliteit?
Alvast heel erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Beleidsmedewerker
Gemeente in Friesland
In het wandelverslagje staat ook een foto van een lichtpaal die vrij recent geplaatst werd door de gemeente Malle, om een voor mij totaal onduidelijke reden. Ik heb de gemeente Malle enkele maanden geleden gemaild en gevraagd naar de reden van die lichtpaal, maar mijn vraag is blijkbaar geen antwoord waard. Geen enkele reactie kreeg ik.
Daarom: leve de gemeente ...! (geen idee hoe je dat uitspreekt). Ik hoop stiekem dat er nog meer gemeentes zijn die zorg dragen voor het milieu. Wat mij betreft verdienen die een dikke pluim.

Met citaat reageren