Al een paar weken viel me op dat langs de A1 bij Barneveld, afslag Harselaar een verhuurbedrijf een wel erg felle verlichting van de gevel heeft toegepast. Om de vijf meter zijn er schijnwerpers geplaatst die fel wit licht de hemel in sturen. De gevel is een gewone industrieloods dus het ziet er ook nog eens erg lelijk, zeg maar gerust weerzinwekkend lelijk uit.Voor mij een van de meest stuitende voorbeelden van hoe het niet moet. Gelukkig is een aantal gebouwen verderop een reclamebord wel van bovenaf verlicht en een stuk bescheidener (heb ik helaas geen foto van).
Opvallend is dat langs de onverlichte A1 nu een stukje weg ligt, dat wel verlicht is. Elke keer dat je erlangs rijdt denk je, rustig op die weg. Maar nu eens ter plekke gekeken: de weg is afgesloten. Gelukkig dat toch het wegvak verlicht is, dat scheelt het omzetten van de schakelaar in het geval de weg toch gaat worden gebruikt later.

Voor mij een van de meest stuitende voorbeelden van hoe het niet moet. Gelukkig is een aantal gebouwen verderop een reclamebord wel van bovenaf verlicht en een stuk bescheidener (heb ik helaas geen foto van).
Met citaat reageren