Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12

Discussie: 150mm f=1200mm Newton op EQ-3 voor 45 Euro!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyheerlen Bekijk bericht
    Mooi! Welke oculairen heb je erbij?
    Super wide 25mm en 10mm en een 2x barlow. Gewoon standaard 1,25" meuk van Skywatcher, maar het voldoet voorlopig. Ik zou wel graag een oculair met groter beeldveld willen hebben, maar zelfs 2e hands kosten ze meer dan m'n hele telescoop. Ik denk dat ik eerst eens de basics ga leren, want waarnemen met zo'n montering is toch anders dan point & look met een verrekijker. Ik heb maandagavond zonder zoeker waargenomen en dat was niet echt handig bij nader inzien. Gisteravond toch maar de zoeker afgesteld en proefondervindelijk geleerd hoe met een zoeker te starhoppen. Dat was toch 10 keer zo makkelijk dan langs de buis kijken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    Top! En dan wordt 'ie ook gewoon nog even bij je thuisbezorgd.
    Dat was inderdaad erg fijn. Donderdagavond neem ik 'm mee naar m'n ouders in Zuid-Limburg. Daar is het toch een stuk donkerder dan in het centrum van Eindhoven Ik kon gisteravond (23:00 uur ofzo) M31 wel vinden, maar door de lichtvervuiling was er vrijwel niets van te zien, terwijl ik er een maand geleden zelfs met m'n 7x50 meer van heb gezien. Nu nog maar eens nadenken over het achterhoekweekend, want (het openbaar) vervoer is een probleem. Ik merk daarnaast hoe slecht m'n verrekijker is. Ik had het idee dat ik door de 6x30 zoeker meer kon zien dan met m'n 7x50. Dat ga ik dit weekend testen.

Regels voor berichten