KNVWS? Word ik oud?
Ben altijd op zoek naar leuke sterrenkundige activiteiten, en natuurlijk het liefst dicht in de buurt. Op zo'n 3 km afstand komt de KNVWS (Galileo) bij elkaar in een dorpscafe en geeft daar lezingen en praat over sterrenkunde. Nu ben/was ik wat betreft de KNVWS vreselijk vooringenomen. Dat is niet zo raar ook, want als ik op zoek ga naar sterrenkunde is de eerste handeling de laptopDe uitstraling van de KNVWS site is verschrikkelijk stoffig. Je komt er vergeelde (!) digitale foto's tegen en waan je je in de begindagen van internet.
Niet aanlokkelijk dus.
Maar via-via en wat hele vriendelijke mailwisselingen heb ik me aangemeld voor de plaatselijke astronomieclub en ik ben gisteravond geweest. Was ontzettend leuk! Een mix van korte voordrachten over allerlei thema's, wat lekkers op tafel en wat later bleek een redelijk actieve club waarnemers. Bijvoorbeeld met sidewalk-astronomy (zo stonden ze afgelopen midzomernacht midden in het openluchttheater met kijkers), maar ook met voorlichting en sterrenkijkdagen.. Natuurlijk organiseren ze ook lezingen met bekende sprekers. Dus kom je uit Zuid Limburg: doe gewoon mee. Het kost voor een jaar twee tientjes. Kun je je geen buil aan vallen lijkt me. Website: http://www.galileo-limburg.nl

Met citaat reageren