Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Ganymedes Amstelveen de moeite waard?

Io Veenmol's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Deze winkel zeer aanbevolen, kom er al sinds de opening, vele jaren geleden.
    Je kunt er rustig rondkijken en ik heb bijna al mijn spullen daar vandaan.
    Er worden redelijke prijzen gehanteerd.
    Succes.
    8" Skywatcher Dobsonian. 20-40X100 Astro Binoculair. 15x80 Binoculair

Alles verandert. Bomen worden gekapt voor nieuwe huizen, kantoren, wegen. Dorpen van 40 jaar geleden lijken niet meer op wat ze nu zijn. Alleen nog maar lelijke vinexwijken. En waar is dat kleine kruideniertje gebleven? Of de bakker op de hoek? Weg, allemaal weg. Opgevreten door de grote massa die alleen maar meer en meer wil.

Maar,............ gelukkig kun je altijd nog naar Ganymedes. Nog precies hetzelfde als 30 jaar geleden toen ik daar voor het eerst stond. Als klein jochie, samen met mijn vader. En of ik dat toen een klein winkeltje vond? Helemaal niet. Gevuld met telescopen die totaal onbereikbaar waren. Vooral die héééle grote refractor is me altijd bijgebleven. Tot het plafond kwam die. Zo groot was deze telescoop!!!

Tja, ik mag toch hopen dat Ganymedes tot het einde der tijden blijft bestaan.

Goed. Ach, als je toch in Amstelveen bent. Gewoon even naar binnen lopen. Hartstikke leuk. Dit soort authentieke winkeltjes kom je niet vaak meer tegen en ze hebben best wel wat aan spulletjes staan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veenmol Bekijk bericht
    Deze winkel zeer aanbevolen, kom er al sinds de opening, vele jaren geleden.
    Dan ken je de patattent van vroeger die de broers ooit hadden ook nog wel
    Laatst gewijzigd door sidney; 06-01-12 om 03:02

Eris simonealex's schermafbeelding
    wij hebben mijn kerstkadootjes daar besteld. SQM-L meter barlow en 40mm oculair.
    Omdat ik niet in de buurt woon hebben wij het daar betseld en ze leveren ook super snel. 2 dagen en ik had alles binnen. Ik ben er echt tevreden mee. Ookal weet ik natuurlijk niet hoe de winkel er zelf uitziet. Maar met leveren zijn ze geweldig.
    Dobson GSO 250 , bresser 10x50
    sky watcher 7- 21 zoom oculair,plossl 5 mm planeet oculair

Mimas Astrogator's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    3

Ja doen!

Ik heb mijn eerste 'echte grote' telescoop daar gekocht, jaartje geleden, geen spijt. Er was iets mee, en geen gezeur, geen ja maar dan zult U wel, of nee dat is normaal en weetikveel, toenze zagen wat mis was direct zonder protest omgeruild voor een ander en een extra fixe korting op iets dat ik ook nog erbij wilde hebben (de duurdere voor de prijs van de goedkope). Bij aankoop ook een geie deal me extra accesoires, net zoiets, een occasion super-oculair voor de prijs van het goedkope middelmatig oculair.
    En inderdaad, heel fijn niet 'besprongen' te worden; advies op vraag, geen rare ogen bij rare vragen maar gewoon geduld en vakmanschap. Ik had m'n telescoop misschien voor een paar tientjes minder door de post kunnen betellen (hoewel, verzendkosten zijn ook niet mals), maar ben heeeel blij dat ik een relatie met deze 'echte' winkel in mijn directe omgeving ben begonnen. Van plan de rest van mijn leven daar terug te komen.
    -Celestron Nexstar SLT102 & Frstscpe IYA 3"-Gallileoscope -Brsr 10x50-Leitz 6x25
    -2"achr AGFA doubl. "We are a way of the Cosmos to know itself"-C. Sagan

Donateur

Aantal BOC gezien
    18
    Aantal Messier gezien
    35
    Kun je gerust naartoe gaan,het is geen grote shop maar als je weet wat je hebben wil,word je goed geholpen!!
    Blinded by the night, the stars were so bright,thats what i like !!

Donateur Hugo de Jong's schermafbeelding

gewoon even langsgaan

Als je toch in Amstelveen bent: gewoon even bij Ganymedes langsgaan. Krijg je geen spijt van.
    Meade LX200GPS 14" opdrukken: astronomie is een krachtsport...

Meteoriet Lexter's schermafbeelding
    Ik ben gistermiddag ( jawel, in code oranje!) naar Amstelveen gereden.
    Ik wil de Vixen telesocop upgraden met een 1.25 " zenitprima en passende aansluiting op de tube.
    Ik had van iemand al een Barlow overgenomen, maar die paste natuurlijk niet.
    Na een praatje aangegeven wat ik graag wou, en na wat gedraai en geschroef, was het compleet!
    De Barlow heb ik ingeruild tegen een goede prijs, (meer dan ik ervoor betaald heb).
    Nu is het geworden: Orion Prism star Diagonal, en 2,5x GSO Barlow.
    Al met al voor een erg nette prijs de spullen voor elkaar. Een adaptertje om mijn oude
    24,5 MM oculairs te gebruiken had ik al aangeschaft. Nu eens rustig op zoek naar 1,25" Oculairen.
    Netjes geholpen, en inderdaad na wat doorvragen, waren al mijn vragen beantwoord.

Voordat ik wegging, heeft hij me nog een kop koffie aangeboden.
    Na de koffie richting huiswaarts gegleden. Maar een goede ervaring rijker. Je weet in no time dat ze er daar
    veel kijk op hebben.
    Vixen 102M Telescoop Aperture 102mm F-1000 f/9.8 - Celestron ADvanced Mount (ADM)
    Orion Single axis drive. Nikon Action VII Zoom CF 10-22x50 Bino.

Ja, leuke winkel. Ik kom er ook al jaren. Vaak zonder een doel, maar gewoon rondsnuffelen. Veel oude spulletjes en gewoon lekker nostalgies soms.
    Maar ook nieuwe spulletjes voor redelijk prijzen.

Meteoriet
    Ik ga ook maar es binnekort daar orienteren voor mijn eerste hemelkijker Dat online specs en plaatjes bestuderen maakt de keuze het alleen maar lastiger
    The universe seems neither benign nor hostile, merely indifferent to the concerns of such puny creatures as we are

Regels voor berichten