Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Ganymedes Amstelveen de moeite waard?

Casper Baxstar's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    6

Ganymedes Amstelveen de moeite waard?

Beste mensen,

Ik ben in de zomervakantie een dag naar Stichting de Koepel in Utrecht geweest en daar hebben ze 10 telescopen staan in het winkeltje want eigenlijk is het een museum... Nou ga ik komende week naar Amstelveen is het de moeite waard om langs te gaan bij Ganymedes?
    Ik woon zelf in Lochem (achterhoek) en kom regelmatig in Amstelveen maar nu kan ik eindelijk een keer naar Ganymedes toen qwa planning is het dan ook de moeite waard?

(zeg wel vaak de moeite waar )

Baxstar

Administrator
    Aantal Messier gezien
    108
    Aantal Herschel gezien
    202
    T.o.v. de Koepel is het zeker de moeite waard!

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Zeker wel!
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Als weet wat je wil zeker doen, je kan daar ook goed onderhandelen en het is een zalige winkel om rond te kijken.

Leuke tent on rond te snuffelen. Vooral doorvragen, niet alles wat ze hebben staat direct in het zicht.
    Astronomers love going deep..

Erik Hoorn - Moderator dieseltijger's schermafbeelding
    Zeker de moeite waard. Zowiezo vind ik dat je een kijker en montering eerst live gezien moet hebben. Het is een winkel die volgepakt staat met kijkers, accessoires, en ook tweedehands dingetjes. Het personeel vind ik erg afwachtend, je moet het er soms uit trekken.

Maar dat is mijn mening, ik vind de winkel de moeite van een omweg waard.
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Erg leuke winkel, niet bepaald groot maar je kan er lekker rondsnuffelen want alles staat goed volgepakt. Wat de een als 'afwachtende houding' ervaart wordt vind ik juist een pluspunt, je wordt tenminste niet meteen besprongen. Op al mijn vragen kreeg ik steeds prima uitleg.

Donateur Ed's schermafbeelding
    Inderdaad een leuke maar wel kleine winkel die helemaal volgepropt staat. Totaal denk ik niet groter dan een kleine huiskamer. Veel leuk snuffelspul. Als je in de buurt bent zeker de moeite van het omrijden waard, maar rechtvaardigt geen trip vanuit de andere kant van het land (tenzij je iets specifieks wilt kopen wat ze daar hebben).
    WO Megrez 88 FD (88mm F5,6) | Intes MK-67 (150mm F12) | TAL 200K (200mm F10) | AT Voyager | TAL GEM2 | Orion Sirius EQ-G

Erik Hoorn - Moderator dieseltijger's schermafbeelding
    En los daarvan: laten we de nederlandse middenstander steunen. Het is belangrijk dat we in Nederland aanbod houden - en concurrentie. Alleen maar buitenlandse webwinkels, dat is armoe.
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Elk bezoek aan elke astronomie winkel in Nederland is de moeite waar, maar vergeet de zuiderburen niet. Ga ook eens langs bij www.lo.be in Hasselt.....
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Regels voor berichten