Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: The Tree of Life

Mars skyfan's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    307
    Beetje off-topic, maar een ook zeer aanbevolen film is Melancholia van Lars von Trier, waarin een het zonnestelsel passerende planeet tegen de aarde dreigt te botsen (ik zal niet verklappen hoe het afloopt. Een van de hoofdrolspelers is amateur-astronoom en neemt de planeet waar met een 5 inch refractor , met , jawel, goto!
    je moet die vette lamp effe uitdoen!

dutchdeepsky.com Maurice Toet's schermafbeelding
    De videotheek in de Dorpsstraat van Zoetermeer (5 minuten lopen voor mij) draait erg goed. Altijd druk, dus als je de nieuwste films wilt zien, moet je er snel bij zijn, anders graai je mis. Nieuwe films op Blu-ray worden tegen een lager tarief verhuurd dan dat Ziggo met Video on demand met HD kwaliteit aanbiedt (€4,- versus €5,95).

Bibliotheken en platenzaken bestaan ook nog steeds ondanks dat je boeken, films en muziek kunt downloaden.

Big Bird Steem's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    90
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    308
    Heb hem net gekeken. Maar moet wel zeggen dat je er even anders in moet gaan dan in andere films. Je vrouw weet misschien wat "Maurice films" zijn, ik niet. Deze film laat vrij veel over aan de interpretatie van de kijker. Het hele einde met name. Ik moet bekennen dat ik direct na de film nog even op internet ben gaan kijken om een paar dingen op te helderen, maar eigenlijk werd ik gewoon in mijn vermoedens versterkt. In die zin vind ik het een goede film, hoewel ik hem wel even moet laten zakken. Ik vind het nog niet veilig een definitieve mening over de film te vormen. Gek eigenlijk! Maar dit genre is me dan ook niet gewoon. Maar als ik hem niet mooi zou vinden, was ik ook geen 2 uur en 15 minuten blijven plakken.

De kosmische en daarop volgende scenes waren trouwens spectaculair, zeker met die muziek erbij. Een film apart (in een film). Sterker nog, voor het slapen gaan ga ik dat stukje nog even een keer kijken. Welterusten!

SPOILER ALERT!!
    Wel grappig dat ik het opzwellen van de zon en de vorming van de witte dwerg direct begreep. "Till the end of time".
    Bij een wand van 5 meter hoogte dient men een afstand van minimaal 5 meter aan te houden. Bij hogere wanden moet de minimale afstand gelijk zijn aan de hoogte van die wand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skyfan Bekijk bericht
    ook zeer aanbevolen film is Melancholia van Lars von Trier
    Zwaar indrukwekkende film!!
    Astronomers love going deep..

Regels voor berichten