Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Onze eigen "Missie Maan" !!!

Mercurius Jeffrey's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110

Onze eigen "Missie Maan" !!!

Dag allen,
    Ik besefte mij onlangs dat ik helemaal niks heb gehoord over "Missie Maan" dit jaar. En wat blijkt: de afgelopen 2 jaar werd dit georganiseerd door Nemo en die zijn nu druk bezig met een ander project "Ruimteschip Aarde". Dus dit jaar geen MM.

Maar dat kunnen wij natuurlijk ook best zelf! Dus wie wordt net als ik wakker en gaat het voor zichzelf toch doen? Zonde lijkt mij om dit te laten schieten...

Voor de nieuwelingen: Missie Maan is een idee om met je telescoop in december of januari tijdens laatste kwartier naar een basisschool te gaan en daar om om zeg 7:30 - 8:15 de Maan te laten zien. Moet het natuurlijk wel mooi weer zijn en de dag van tevoren de school hebben kunnen vertellen over je komst, anders sta je alleen op een leeg schoolplein. En wellicht kun je daarna tijdens de schooluren nog een verhaal vertellen in de klassen over de Maan.
    Dit project kun je alleen in dec/jan uitvoeren want dan is het nog voldoende donker 's ochtends. Dit jaar is vrijdag 13 januari of dinsdag 17 januari geschikt (maandag 16 ook, maar dan zul je vrijdags de school al moeten vertellen of het maandag al dan niet doorgaat).

Het is erg leuk om dit te doen. Zelf heb ik vorig jaar aan velen de maan laten zien en daarna aan 75 leerlingen vertelt over de maan. Doe dus ook mee!
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Laatst gewijzigd door Jeffrey; 02-01-12 om 21:54
    30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Collimero Nop's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    208
    Best wel een goed idee Jeffrey, ik weet van vorig jaar dat er een boel lesmateriaal was (een pakket dat je opgestuurd kreeg) + een lijst met scholen. Zou NEMO dat weer kunnen leveren? Kunnen we evt via dit forum verspreiden.
    I have gained 8 1/2 inch in length

Mercurius Jeffrey's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nop Bekijk bericht
    Best wel een goed idee Jeffrey, ik weet van vorig jaar dat er een boel lesmateriaal was (een pakket dat je opgestuurd kreeg) + een lijst met scholen. Zou NEMO dat weer kunnen leveren? Kunnen we evt via dit forum verspreiden.
    Geen idee. Wellicht werkt het info@missiemaan.nl email adres nog en kunnen ze in ieder geval de lijst met belangstellende scholen terugmailen. Ikzelf zoek altijd een school in de buurt op en zonder uitzondering vonden ze het altijd een briljant idee...
    30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Regels voor berichten