Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Wordt Frankrijk donkerder na 1 juli 2012 ?

Jupiter Arends(oog)'s schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asellus Bekijk bericht
    Het kabinet heeft er momenteel álles voor over om tot een sterkere economie te komen.
    Dat is iets overdreven. Ik ben geen politicus, maar ik denk dat ik binnen enkele jaren de hele bende hier op de rit heb. Dat gaat met fundamentele aanpak, en niet met de wijzigingen die nu op handen zijn, die gaan lang niet ver genoeg. Excuus voor het offtopic gaan.

En toch doen ze ook goede dingen, al moet je er vaak een hele generatie op wachten:
    Bij ons in de bebouwde kom (excl. hoofdwegen) is enige tijd geleden de openbare verlichting gedimd naar 50% !! Het grappige is dat ik er nog niemand over gehoord heb, ook is er nog niemand verdwaald en is de criminaliteit niet toegenomen.
    Het jammere is dat we dus tientallen jaren energie verspild hebben.
    Het wordt tijd dat de normen voor verlichtingssterkte worden herzien.
    STF 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Rhea Fabricius's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    20
    Aantal Messier gezien
    49
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arends(oog) Bekijk bericht
    Het wordt tijd dat de normen voor verlichtingssterkte worden herzien.
    Dat zou een interessant (nieuw?) topic zijn.
    Wie bepaalt eigenlijk de normen? En dan bedoel ik niet de minister, maar degenen die het beleid uitstippelen.
    Een paar jaar geleden was dat een Nederlandse stichting of vereniging voor Verlichtingskunde. Een bekende lampenfabriek uit het Z des lands zat in het bestuur. Wie weet of dat nog steeds zo is en hoeveel invloed die groep heeft op de normen?

Io Veenmol's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    aanpakkkkkuuuuuu, die overbodige verlichting, verlang terug naar de jaren 50 van de vorige eeuw (maar dan met de kijkers van nu.....)
    8" Skywatcher Dobsonian. 20-40X100 Astro Binoculair. 15x80 Binoculair

Regels voor berichten