Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32

Discussie: Celestron HC en MC update!

Wat mij ook opviel is dat het goto gedrag (op de CGE) is veranderd, het laatste stukje ging altijd erg langzaam, en zag je op de HC het laatste karakter "draaien"
    Dit zie ik niet meer, de goto stopt sneller als hij op plaats van bestemming is aangekomen.
    Hebben jullie dit ook al ondervonden?

Het viel mij op bij het polar alingment gebeuren, dan gebruik ik een kruisdraad oculair en kijk het laatste stukje live mee.

Ik heb e.e.a. nog niet getest op de Advanced GT, maar volgens de beschrijving zou dit ook moeten werken.
    Met dit weer hebben we tijd genoeg om met updates e.d. te klooien
    CGE, RP-152 zuil, SW 10" Foto f/4, TSAPO65Q, Atik 383L+, EFW2, Baader 2" , ED80, DMK21, M-GEN, Canon 1000Da, Adv GT, GSO 16" dobson, PST...

Update van Derik van Celestron:
    ----
    Yes, it also works on GOTO speed. That was very important for most imagers who work remotely. Changing GOTO behavior required that I change the algorithm that regulates the change between fast approach (rate9) and final (slow) approach. I think result is much better (final approach is now always 5 seconds instead of taking up to 20 seconds).

I am glad this feature will be useful to you (and others).
    Please post success on your forums too. We could always use the good advertising.

Derik
    ----

Mijn bevinding over een snellere goto final klopt dus

Om het verhaal helemaal compleet te maken, heb ik de Advanced GT ook getest.
    en die werkt ook!

Wat mij opviel bij het instellen, is dat als je in het menu bij de Custom rate 9 komt, er meteen al "enable" staat, dus alsof het al geactiveerd is, dit is niet zo, je moet op deze plek met enter bevestigen en daarna de snelheid voor beide assen instellen. de CGE staat nu op 1.5 en de Advanced GT op 1.0

Wel gaaf dat ik nu een rechtstreeks e-mail adres heb van de firmware engeneer van celestron :-)

Ben benieuwd of de andere CGE en Advanced GT gebruikers de upgrade ook hebben gemaakt, zodat deze mooie optie te gebruiken is...

Clear skies!
    Paul
    CGE, RP-152 zuil, SW 10" Foto f/4, TSAPO65Q, Atik 383L+, EFW2, Baader 2" , ED80, DMK21, M-GEN, Canon 1000Da, Adv GT, GSO 16" dobson, PST...

Regels voor berichten