Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68

Discussie: Landelijke Sterrenkijkdagen 2012 "Een frisse blik op het heelal"

IRL name top secret theritz's schermafbeelding

Landelijke Sterrenkijkdagen 2012 "Een frisse blik op het heelal"

In het kader van de Landelijke Sterrenkijkdagen 2012 organiseer ik vanuit Publiekssterrenwacht Schothorst op vrijdagavond 2 maart 2012 een sterrenkijkavond. Voor jong en oud natuurlijk!

In september heb ik Sterren in Amersfoort georganiseerd en dat werd dankzij de grote opkomst vanuit astroforum (jeej! hulde!) een enorm succes met bijna 500 bezoekers. Even voor de cijfers: dat is zo'n 40% van wat we voorheen aan bezoekers per jaar hadden!

De reacties in het veld van bezoekers in september waren zeer positief en er werd meer dan eens gevraagd of we dit in de winter weer wilden doen. Om de druk op de vereniging wat te verlichten hebben we besloten de winter editie "Een frisse blik op het heelal" tijdens de Landelijke Sterrenkijkdagen te houden, als we toch al open zijn. Verder zal het evenement dit keer wat kleinschaliger zijn rondom de sterrenwacht. We hebben dan de luxe van een warme ruimte, warme koffie & chocomelk etc. in de buurt. Leuk voor deelnemers én publiek! (en goed voor de omzet van de bar ). Rondom de sterrenwacht zijn wat verspreide plekjes die een blik bieden op verschillende stukken hemel. We zitten in een park dus je kan niet overal lager op Z kijken, en waar het wel kan is W weer minder etc.

Bij deze het verzoek per pm of anders per mail op secretaris@publiekssterrenwacht.nl kenbaar te maken of je mee wilt doen met je eigen kijker. De starttijd is vooralsnog 18:00 maar dit kan nog wel iets verschuiven (naar voren of achteren). Meer info zal tzt verschijnen op onze website.

Ik zoek ook nog iemand die grafisch goed uit de voeten kan om een poster & website te designen! Mijn voorkeur is een Wordpress blog format. De backend van de site is al afgedekt (hosting).
    Laatst gewijzigd door theritz; 04-12-11 om 21:42 Reden: site toegevoegd
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

T-1 GALAXY Twan Bekkers's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    1
    Aantal Messier gezien
    43
    Aantal Herschel gezien
    2
    Als nog iemand gaat van Halley, ga ik ook mee als ik mag en kan.

Het lijkt me wel echt heel leuk!

En wat is de site trouwens? Staat er niet bij vermeld.
    "Ik ben de toekomst!"

Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Bazinga! Ionize's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153
    Ben er zeker bij mits het niet samenvalt met het Achterhoekweekend
    Auch ich bin ein Kollaser!

Nee, dat kan niet. Ik heb jullie nodig!

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Het is rond Eerste Kwartier bij de Landelijke Sterrenkijkdagen. Dan is er vast geen Achterhoekweekend.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Even een schopje. 2012 nadert nu heel erg en ik ga in januari de boel op poten zetten. Wil je meedoen met telescoop en heb je dat nog niet bij mij doorgegeven? Wil je dat dan alsnog doen?

Even for the record: we beginnen die avond om 18:00 om kleinere kinderen goed de kans te geven door wat kijkers te kijken.

Voor 'koek en zopie' wordt gezorgd. En als ik budget rond krijg ook wat te nassen vooraf.

Mercurius
    Aantal Messier gezien
    2
    ik kom denk ik 2 maart wel even Maurits..

als ik kom kom ik met de bino. en met de spectron!

Twan als je kan komen zou leuk zijn!!
    Vixen 114/900,Galileoscoop. oculairen: ,7x50 verrekijker.

Even een schop, maart komt met rasse schreden naderbij

De volgende aanmeldingen heb ik nu:
    Ionize
    Maurits Polak
    Astroland
    BerryH
    Twan (onder voorbehoud van carpool)
    Jowell134

En ik denk dat er wel een stuk of 4 kijkers van de sterrenwacht opgesteld staan.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd dus als je mee wilt doen geef me even een gil hier in het topic (of per PM).

Donateur Ed's schermafbeelding
    Sterren in Amersfoort was erg OK (zowel qua opkomst als organisatie); ik ben dan nu ook weer graag van de partij !
    WO Megrez 88 FD (88mm F5,6) | Intes MK-67 (150mm F12) | TAL 200K (200mm F10) | AT Voyager | TAL GEM2 | Orion Sirius EQ-G

Regels voor berichten