In het kader van de Landelijke Sterrenkijkdagen 2012 organiseer ik vanuit Publiekssterrenwacht Schothorst op vrijdagavond 2 maart 2012 een sterrenkijkavond. Voor jong en oud natuurlijk!
In september heb ik Sterren in Amersfoort georganiseerd en dat werd dankzij de grote opkomst vanuit astroforum (jeej! hulde!) een enorm succes met bijna 500 bezoekers. Even voor de cijfers: dat is zo'n 40% van wat we voorheen aan bezoekers per jaar hadden!
De reacties in het veld van bezoekers in september waren zeer positief en er werd meer dan eens gevraagd of we dit in de winter weer wilden doen. Om de druk op de vereniging wat te verlichten hebben we besloten de winter editie "Een frisse blik op het heelal" tijdens de Landelijke Sterrenkijkdagen te houden, als we toch al open zijn. Verder zal het evenement dit keer wat kleinschaliger zijn rondom de sterrenwacht. We hebben dan de luxe van een warme ruimte, warme koffie & chocomelk etc. in de buurt. Leuk voor deelnemers én publiek! (en goed voor de omzet van de bar). Rondom de sterrenwacht zijn wat verspreide plekjes die een blik bieden op verschillende stukken hemel. We zitten in een park dus je kan niet overal lager op Z kijken, en waar het wel kan is W weer minder etc.
Bij deze het verzoek per pm of anders per mail op secretaris@publiekssterrenwacht.nl kenbaar te maken of je mee wilt doen met je eigen kijker. De starttijd is vooralsnog 18:00 maar dit kan nog wel iets verschuiven (naar voren of achteren). Meer info zal tzt verschijnen op onze website.
Ik zoek ook nog iemand die grafisch goed uit de voeten kan om een poster & website te designen! Mijn voorkeur is een Wordpress blog format. De backend van de site is al afgedekt (hosting).

Met citaat reageren

en ik ga in januari de boel op poten zetten. Wil je meedoen met telescoop en heb je dat nog niet bij mij doorgegeven? Wil je dat dan alsnog doen?