Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 33 van 33

Discussie: Belachelijk: grote witte vlek naast de GRS. Bijna even groot!

Moderator sixela's schermafbeelding
    In mijn ervaring wel, anders zie je een wat vage witte ovaal met hints van complexiteit.
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Skywatcher 130mm f/5 reflector; zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom Osypowski platform; 250mm f/4.8 Alkaid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nop Bekijk bericht
    Ik geloofde mijn ogen gisteren niet toen ik een opname zag van een forumlid. Dacht dat het een fout was, maar het blijkt inderdaad waar te zijn, er zijn zelfs al schetsen van gemaakt op dit forum!
    Heb dus mijn telescoop maar klaargezet. Tot mijn schrik zie ik dat de transitie om ongeveer 03.00 lokale tijd is. Nu weet ik dus niet wat het moment van verschijnen van beide vlekken zal zijn. Ik gok rond een uurtje of 1 (10 uur nodig van transit tot transit).
    wat betekent grs ofzo?

Ruben Kwast - Moderator Ruben's schermafbeelding
    GRS staat voor de Great Red Spot, een grote prominente en aanhoudende storm op Jupiter. Meer info kun je uiteraard vinden op Wikipedia

Omdat dit een gevalletje 'oude koeien' betreft, gaat dit topic nu dicht. Voor al je verdere vragen, kun je uiteraard een nieuw topic aanmaken in het juiste subforum!
    Laatst gewijzigd door Ruben; 15-04-12 om 19:42
    Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
    Omne ignotum pro magnifico.

Regels voor berichten