Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: HATT Astrobeurs 26-11-2011

Titan

HATT Astrobeurs 26-11-2011

Niet al te ver van de Nederlandse grens een astrobeurs !!........Nu de 2e Astronomie Beurs Nederland niet is doorgegaan misschien een leuk alternatief.

http://www.sternwarte-hattingen.de/hatt.htm

classicscopes
    " NIHON SEIKO KENKYUSHO Telescopen : SEIKO SCOPE (JAP) - UNITRON (US) - POLAREX (NL,BEL,AUS) - WELTBLICK (DUI) - MERIDIAN (SWE) - POLARIS (US) "

Titan
    Vandaag toch maar even naar de HATT astrobeurs gereden in de hoop nog wat leuks 2e hands te vinden......en gelukkig wat gevonden zodat de reis niet voor niets was !

De beurs zelf is vrij klein ( zoiets als de Huckelhoven astrobeurs ) met de gewoonlijke telescopen handelaren en een enkele amateur die zijn 2e hands spulletjes aan de man probeert te brengen.Je kon er ook eten ( broodjes en drank ) volgens mij verzorgd door de Hattinger Sterrenwarte.

Mooiste dingen die ik zag waren wel de Lunt zonnekijkers ( 60 t/m 150mm ) en de nieuwe Vixen ASX montering.Ook de truss tube Dobson's van Astromann zagen er gelikt uit.Bij het 2e hands gebeuren zag ik o.a een Nagler 31mm voor 419 Euro ( niet te veel toch ? ) enkele Lichtenknecker oculairen voor 30 Euro p/st en verder veel klein spul zoals filters,focussers,zoekers etc.

Mijn vondst was een zeer zeldzame Weltblick refractor..........later meer info.

Zijn er meer mensen naartoe geweest ?

classicscopes
    " NIHON SEIKO KENKYUSHO Telescopen : SEIKO SCOPE (JAP) - UNITRON (US) - POLAREX (NL,BEL,AUS) - WELTBLICK (DUI) - MERIDIAN (SWE) - POLARIS (US) "

Regels voor berichten