Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Hulp met huiswerk (lichtsnelheid)

Ralph rwagter's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    15
    Even een iets serieuzere reactie. De vraag lijkt me te gaan over het begrip s=v*t waarbij de leerling eenheden moet omrekenen zodanig dat deze bruikbaar worden binnen de gebruikte formule (lichtjaar in m/s) in een willekeurige context, dit geval iets astronomisch, dit lijkt mij echter totaal arbitrair gekozen.

Ralph
    HEQ5 syntrek - Vixen ED80SF - Skywatcher 80T guidescope - Carl Zeiss Jena 180mm f/2.8- USB EqMod - Artemis 4021 - Logitech Fusion - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Collimero Nop's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    208
    Eigenlijk vind ik dat dit soort huiswerkhulptopics meteen weg kunnen. 99% kijkt er niet eens meer naar en/ of bedankt niet eens voor de moeite. Die mensen zie je ook nooit meer terug op het forum. Als ze volgende keer bij biologie iets over paarden moeten vertellen dan melden ze zich aan op het knollenforum om daar snel even huiswerkhulp te krijgen.
    I have gained 8 1/2 inch in length

Ralph rwagter's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    15
    Dat kan best maar nu hebben we ook weer wat plezier gehad van arthur dent. Iedere keer dat ik een bank moet verhuizen en een trap opdraai zorg ik dat ik een handdoek bij me heb, je weet maar nooit.

Bye and thank you for the fish
    HEQ5 syntrek - Vixen ED80SF - Skywatcher 80T guidescope - Carl Zeiss Jena 180mm f/2.8- USB EqMod - Artemis 4021 - Logitech Fusion - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Aarde John Kap jr's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nop Bekijk bericht
    Die mensen zie je ook nooit meer terug op het forum.
    Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt, Nop.
    Misschien een hoofdstuk maken voor huiswerkvragen o.i.d.?

@de rest --> Maar aan de reacties te zien, waarderen weinig forumleden dit soort vraagstellers. Komt wellicht ook door de vraagstelling. Maar goed, het zijn tenslotte gewoon vo scholieren.

Als ik heel eerlijk ben, had men de vraagsteller iets respectvoller kunnen benaderen. Nu vind ik dat er soms de draak mee gestoken wordt. Vergeet niet dat deze berichten ook buiten het forum gelezen kunnen worden.

Om geen modderfiguur te slaan stel ik voor dat iemand, bijvoorbeeld een (super)moderator, de vraagsteller een PB te stuurt, dat het forum niet voor dit soort zaken bedoeld is.

Misschien bemoei ik me met zaken die me niet aangaan, maar goed, mijn menig laat ik altijd horen.

Laatst gewijzigd door John Kap jr; 13-11-11 om 22:35 Reden: Toevoeging2
    Heelal: Hoe verder men keek, hoe groter het leek. ( Jules Deelder )

Matthijs - Moderator BoertjeB's schermafbeelding
    Ik ben het eerlijk gezegd wel met Nop eens. Dit heeft heel ver iets te maken met
    astronomie, maar eigenlijk worden we hier als vraagbaak voor huiswerk ge/misbruik.

Vervolgens wordt er zeer netjes en educatief gereageerd, en worden er wat mij betreft
    al teveel hints gegeven op een vraag die ongetwijfeld op school uitgelegd zal zijn, en
    waarschijnlijk in de boekjes terug te vinden is.

Maar die 42 moet ook serieus overwogen worden als antwoord.

Verder ben ik totnogtoe geen bedankje tegen gekomen voor de gegeven informatie...
    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Matthijs - Moderator BoertjeB's schermafbeelding
    @rwagter:

Die bank..... hahahahaha.... geweldig!
    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Tags for this Thread

Regels voor berichten