Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: 1-0

1-0

Hoi allemaal,

Ik woon aan de rand van Wateringen De Haag en in de wijk is er na veel juridisch getouwtrek een krachtcentrale van Tennet gebouwd om aan de toenemende stroom behoefte te voorzien.
    Allemaal prima natuurlijk want ook mijn camera moet gewoon op 220 draaien , maar om op elke paal dan een 1000 volt bouwlamp te plaatsen schoot bij mij in het verkeerde keelgat.

Een bevriende amateur die " toevallig bij de gemeente werkt " vertelde mij dat daar wel wat aan te doen is door een officieel handhavingsverzoek te doen.

De procedure is vrij simpel , zet boven aan de brief aan b en w , handhavingsverzoek en de gemeente is verplicht binnen een wettelijke termijn hierop actie te ondernemen.

3 dagen geleden ging de brief op de post en nu net werd ik al gebeld door een ambtenaar van de afd toezicht.

Er worden metingen gedaan door de afdeling om te zien of ik een punt heb ,( en die heb ik ) dus in de toekomst worden de bouwlampen vervangen door lantaarnpalen en er komt beveiliging op die lokatie.

Dit kost de gemeente natuurlijk weer een hoop poen maar ik kan straks weer lekker in het oosten fotograferen.

Met een glimlach op het gezicht typ ik dit bericht en wou dit even met jullie delen.

Groeten
    Frans
    www.sterrenwacht-wave.nl

Klaas Verboon Klaver's schermafbeelding
    Intes MK 67, Meade LXD75 N6, TAL 100RS, Philips ToUcam II, Garrett's Optical 20 x 110, een 7 x 50 en een aardedonkere tuin.

dutchdeepsky.com Maurice Toet's schermafbeelding
    Er worden metingen gedaan door de afdeling om te zien of ik een punt heb ,( en die heb ik ) dus in de toekomst worden de bouwlampen vervangen door lantaarnpalen en er komt beveiliging op die lokatie.
    Goed nieuws Frans! Begrijp ik nu goed dat de ambtenaar in kwestie vooruitlopend op de metingen al concludeert dat de situatie niet voldoet en moet worden aangepast?

Edit: kijk eens wat ik op de website van TenneT vind: een foto van Sterrenwacht Rijswijk tussen twee hoogspanningsmasten: zie pagina 2.
    Laatst gewijzigd door Maurice Toet; 20-10-11 om 19:57

Moderator John Baars's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Mooi Frans!
    De eerste klap is een daalder waard.
    Vanaf sterrenwacht Rijswijk (45 m hoog) is de oogverblindende locatie goed te zien. Er staat daar op de horizon een tiental bouwlampen te schijnen met elk een helderheid die van Venus een waxinelichtje maakt. Lijkt me een hel om er in de buurt te wonen. ( Frans dus)

De locatie zet de hele omgeving in het licht en wijst als een ouderwetse vuurtoren naar zichzelf, maar nu met de boodschap:

LET OP!
    HIER WORDT NIET NAGEDACHT!
    Schiedam: GP-DX, Vixen ED102/9, OMC140/14.3, Pronto 70/6.8, Swift 20*80, Jena 10*50,
    Eden 8*42. Sterrenwacht Rijswijk: Meade LX200 12", C8, Polarex 10 cm, 8 cm ED + Lunt.

Aarde reflector's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Aantal Herschel gezien
    236
    Dit gaat om de tijdelijke bouwsituatie? Maak je maar geen illusie dat als straks het station af is, het er 's nachts donker is. Trafostations worden helaas 's nachts altijd sterk verlicht. Is altijd al zo, en zal vanwege allerlei (veiligheids)eisen wel verplicht zijn. Het is misschien nu 1-0, maar ik ben bang dat je aan het kortste eind zal trekken. Zeker gezien de manier waarop het station er is doorgedrukt bij de lokale overheden.

@ Maurice, de ambtenaar is al op de lokatie geweest en heeft met de opzichter gesproken en die vertelde dat de huidige verlichting nu nodig is omdat het een bouwplaats is.
    Wanneer de lokatie klaar is zal er alleen met lantaarnpalen worden verlicht en komt er een permanente beveiliging.
    Het feit dat de bouwlampen wel een heel erg permanent uiterlijk hebben( echt geinstalleerd) doet wel vermoeden dat ze niet weggehaald worden maar wanneer er een foudraal oid omheen komt dat ze alleen naar beneden stralen ben ik al tevreden.
    1-0 wil zeggen dat ik de eerste goal heb gemaakt maar de wedstrijd nog niet gewonnen heb.
    Wordt ongetwijfeld vervolgd.

@ reflector,
    Ik maak mij geen illusies maar ik denk wel dat de heren bij toezicht ook zien dat dit totale overkill is dus vertrouw op het gezonde verstand van alle betrokkenen.
    www.sterrenwacht-wave.nl

@Frans: probeer ze over te halen om lage druk natrium lampen te installeren. Die zijn energiezuinig (dus mileuvriendelijk, een argument dat het altijd goed doet) en zijn voor jou met het juiste filter goed te onderdrukken.

Michel
    Frans, als ik mij goed herinner staat het verdeelstation toch op de grand van de gemeente Westland? Kan een ambtenaar van de gemeente Den Haag hier dan toezegging over doen?

Het gaat om een ambtenaar van de gemeente westland,
    www.sterrenwacht-wave.nl

Michel
    Ah, dat is dus geregeld, nu maar hopen dat ze snel in actie komen.

Regels voor berichten