Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36

Discussie: Raar gezicht die vliegtuigstrepenlucht

In de VS (waar anders) zijn er mensen die denken dat dit geen contrails maar chemtrails zijn. Tik maar in in Google en je krijgt er tal van filmpjes en verhalen over. De overheid zou door middel van chemiecalien uit vliegtuigen de bevolking onderdrukken en aan allerlei proeven blootstellen. Uiteraard voor mij onzin, maar het is wel grappig hoe sommige mensen achterdochtig zijn.

Gr. Randy

Donateur TomB's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    37
    inderdaad. Zie hier bv.
    Posted via my Lenovo and Google Chrome

Mimas Astrogator's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    3

Con-Chem-Nibiru! - H2O

Wat een verukkelijk kort tripje in even iets totaal anders was dat! Die vektermen vnnik wel meevallen eigenlijk, kon het prima volgen en heb nog nooit een straalmotor van binnen gezien behalve op een plaatje...

Nog even voor de duidelijkheid: ik had een stukje geleden gereageerd op de wat onduidelijke verschillende verhalen over hoe die contrails precies ontstaan en mijn eigen versie toegevoegd. Kan een van jullie dat hele ritsje misschien nog een keertje nalezen en in een paar zinnen samevatten hoe het precies zit en wat de misvattingen zijn?

Dat gepraat over chemtrails is inderdaad een ongelooflijk circus... die mensen zien in alles de meest idiote complotten en gaan die dan met allerlei 'wetenschappelijke methodes' te lijf die kant nog wal raken, en met de meest elemantaire VWO of MAVO natuurkunde al te weerleggen zijn... Maar probeer de discussie maar eens aan te gaan, daar hebben ze de perfecte veiligheidsklep voor: dan hoor je gewoon bij de grote boze wetenschap die ...'ons 'slimme mensen' waarvan ze denken dat we zeker dom zijn en niks weten'... met moeilijke woorden en onzin-verhaaltjes voor de gek houdt.

Daar weten we hier natuurlijk alles van, ik denk niet dat er iemand is op dit forum die niet eens geprobeerd heeft op een feestje of etentje of kantoor iemands Nibiru- of ander verhaal te ontleden en de paranoïa te dempen... Onbegonnen werk helaas...
    Laatst gewijzigd door Astrogator; 22-11-11 om 07:09
    -Celestron Nexstar SLT102 & Frstscpe IYA 3"-Gallileoscope -Brsr 10x50-Leitz 6x25
    -2"achr AGFA doubl. "We are a way of the Cosmos to know itself"-C. Sagan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astrogator Bekijk bericht
    Ik had juist begrepen dat het niet zozeer water is dat bij de verbranding wordt geproduceerd, .
    Ik zal nogmaals op een simpele wijze proberen kort uit te leggen waarom Turbojets en of de Turbofans uit onze luchtvaart soms een contrail kunnen afgeven.Deze fan + jets uitstoot geven buiten fijnstof, C02 roetdeeltjes ,koolmonoxide ....etc tevens ook een grote hoeveelheid waterdamp af die in nano druppel spray de turbine uilaat weer verlaten.Bedenk wel dat bv bij ca 5 Liter Kero die door de high pressure compressor feul manifolds systems in de combustor ...etc uiteindelijk door de hotdrive naar de uitlaat wordt gestuwd, ongeveer 1.5 liter water produceren deze motoren zijn immers alle voorzien met emissie NOx normen.

Zoals je wellicht weet is de max vlieghoogte in de burgerluchtvaart ca10 - 13 ..km maar sommigen toestellen zoals de oude concorde bv kwam tot wel 60.000 voet ca 18 km.op die hoogte heersen temp van ca - 40 tot -60 graden de lucht is bij die temp daar erg droog dus er is ook bijna geen vocht aanwezig.De hete uitlaatgassen met miljoenen waterdampdruppels komen bij een temp van ca 800..gr of hoger vanuit de uitlaat plotsklaps in - 60 G terecht .Dan behoef ik uiteindelijk al niet meer uit te leggen wat daarvan het gevolg zal zijn, de hoge concentratie waterdamp roetdeeltjes ....etc worden op 3 tot 5 meter achter de uitlaat gelijk omgezet tot ijskristallen en geven zo een km lange contrail af ,mist de atmosfeer voorzien is van voldoende genoemde C - kernen anders gaat het contrail feest niet door.

Als vochtige en warme lucht in de atmosfeer even wat afkoelen bv net onder het dauwpunt dan pas gaat de waterdamp condenseren, warme lucht bevat natuurlijk veel meer waterdamp dan een koude ,nogmaals lucht in de vrieskou op 10km bevat bijna geen water. De C-kernen in de atmosfeer bepalen dus mede waar en hoe lang een contrail zal worden en blijven voortbestaan en of uitdijen tot een km breede sluierbewolking, hopelijk heb ik hiermee jou vragen beantwoord.

NB:Het Gemtrails gebeuren is idd de grootste waanzin die er bestaat en is een samenzweringstheorie waar mensen paranoia van kunnen worden door deze alsmaar angst aan te praten met deze onzin.
    Laatst gewijzigd door Zenit; 22-11-11 om 15:35
    Das letzte Hemd hat keine Taschen

Bazinga! Ionize's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153
    Leg nou C - kernen eens uit :P

Of bedoel je daar gewoon condensatie/kristallisatiekern mee? In dat geval is de extreme mist die vaak ontstaat tijdens oud-nieuw een mooi voorbeeld.
    Auch ich bin ein Kollaser!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ionize Bekijk bericht
    Leg nou C - kernen eens uit :POf bedoel je daar gewoon condensatie/kristallisatiekern mee?
    Nogmaals ik bedoel daarmee te zeggen als men contrails ziet dan is de atmosfeer verzadigd met kernen die condenseren.Als je de strepen ziet zie je meestal ook cirruswolken, en sluierbewolkingen en zij geven dan een beeld van een ander weertype dat binnen 24 uur kan optreden contrails hebben tevens invloed op ons klimaat en kunnen zelfs het zonlicht tijdelijk deels blokken.

bijgaand: enkele genoemde cirruswolken (windveren) kernen die de voeding zijn voor contrails om ze te laten ontstaan als je zulks luchten ziet dan zijn er ook contrails, deze foto's heb in mijn eigen regio gemaakt.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Laatst gewijzigd door Zenit; 22-11-11 om 17:03
    Das letzte Hemd hat keine Taschen

Regels voor berichten