De voospelling op dit moment: 24 SEP 2011 @ 04:04 UTC ± 3 hours
De voospelling op dit moment: 24 SEP 2011 @ 04:04 UTC ± 3 hours
Waarschijnlijk net gezien, rond half 4. In het zuiden een stukje rechts van Orion. Minstens -6.
Chase your dreams, cause no one else will
Als een lancering vertraging op kan lopen, waarom een reentry dan niet?
24 SEP 2011 @ 05:10 UTC ± 2 hours
luukieboy, zoals in die andere topic, 't was dus een echte vuurbol.
<<
jawel, zag 'm ook. Ik was juist alert voor de UARS, en achter mij lichtte zomaar iets fels op. (weer achter mijn rug)
>>
UARS was het dus niet, want zonet gezien dat Nasa de decay al aan het voorspellen is tussen 3 en 7 UT, en dan zijn er geen passages meer boven ons... 't wordt dus niks ...
Is sun more useful than moon? Nasreddin: the moon, we need light more at night.
Hij is gevallen, exacte tijd en plaats nog niet bekend.
NASA Statement:
Sat, 24 Sep 2011 03:16:50 AM EDT
NASA's decommissioned Upper Atmosphere Research Satellite fell back to Earth between 11:23 p.m. EDT Friday, Sept. 23 and 1:09 a.m. EDT Sept. 24. The satellite was passing eastward over Canada and Africa as well as vast portions of the Pacific, Atlantic and Indian oceans during that period. The precise re-entry time and location are not yet known with certainty.
Observers in central Texas saw UARS streaking overhead (but not disintegrating) at 8:18 PM CDT on Sept. 23rd. It was spotted again over western Colorado at ~9:46 pm CDT ("Still intact, but tumbling," says observer Scott Sheriff) and again over Minnesota at 9:55 pm CDT. Since then, however, no observers have reported seeing the doomed satellite. NASA's estimated window for re-entry (between 11:45 p.m. Sept. 23 and 12:45 a.m. Sept. 24 EDT) has passed, so UARS might be no more.
pak-'m-beet een halve post per dag
Hij viel dus tussen 5h30 en 7h00 onze tijd. Toen niet meer te zien geweest boven ons. Die vuurbol heeft ook een slecht moment uitgekozen rond 3h30 onze tijd, want wordt nu veel verward met de UARS.
Nasa heeft een pad getoond zoals het moet gebeurd zijn. Vanaf entry in de atmosfeer, tot de val in het water. Enkel de bootjes op de oceaan hebben het dus kunnen zien...
![]()