[offtopic]Geen idee wie dat is...[/offtopic]
En hier staat ook nog wat: http://en.wikipedia.org/wiki/Planetary_migration
[offtopic]Geen idee wie dat is...[/offtopic]
En hier staat ook nog wat: http://en.wikipedia.org/wiki/Planetary_migration
Op een nacht lag ik in mijn bed naar al die sterren in de hemel te kijken, en ik dacht bij mezelf:
"Waar is mijn dak naartoe?"
Bedankt.
Ik had nog een vraagje: het zal ook wel geen toeval zijn dat de gasplaneten zwaarder zijn als de aardse? Omdat de zonnewind het gas van de voormalige planeten wegblies en dus eveneens ook een groot deel van de massa, vrij logisch.
Maar staat er eigenlijk een begrenzing op de massa van stenen planeten? Een soort Chandreskarlimiet-achtige begrenzing?
Lijkt me wel logisch aangezien de druk in de kern moeilijk kan blijven toenemen...
Met alle respect TomB, maar het topic dat je hebt aanbevolen... Lees het eens helemaal. Ik heb het gelezen en ik heb serieus hard op mijn tanden moeten bijten. De eerste 9 posts gaan nog, maar vanaf dan... Afgezien van de duizenden taalfouten, staat er -op de antwoorden van 'DaMatrix' na- heeeeel veel rotzooi. Echt waar, lees het aub!!
Ik ga er vanuit dat je enkel de titel van het topic hebt gelezen en niet de inhoud.
Gewoon voor de lol ga ik quoteren (het is echt lachwekkend soms):
Er waren in de begin fasa nadat het het universum afkoelde meer zware elementen dan nu...alvast alles was veel compackter en dus logischer wijze werden de eerste sterren gevormd door zware elementen.....nu is het meer verspreid en heb je vele nieuwe en andre soorten gassen en materie dan het begin
Jupiter zal alle gasplaneten gaan opslokken en hierdoor meer dan groot genoeg gaan zijn om als begeleider van onze zon.
Zo komen ze beiden aan hun einde en worden de gassen en materie vermengd waaruit dan wederom een zon word geboren en de nodige planeten.....het is een cycles die weer van voor af aan begint.
Alleen zou al dat gas en materie ooit moeten opraken, en hier zouden de zwarte gaten wel eens een hoofdrol kunnen in spelen.
Gezien alle materie en gassen keer op keer worden gebruikt voor de aanmaak van wat nieuws zou je hier eerder kunnen gaan spreken van een onuitputtelijk bron.....toch zwarte gaten slokken zoveel op..
Als onze zon veranderd in een rode reus of ster....dan gaan de magnetishe velden anders gaan zijn en hierdoor de aantrekkingskracht als afduwingskracht ook anders.
HEERLIJK !
Enzovoort!
Whoops.![]()
Celestron C8 203mm F10 SCT | Robtics 90mm F5,5 achromaat | Eden XP 8x42
Vixen Super Polaris DX | Skysensor-3 | Philips SPC900NC SC1 + UV/IR Blocking filter
Lijkt op een vertaal-programma...
Canon 350D, 50D, Canon 70-200L, Skywatcher 130PDS, LXD-75.
@bruinebeer: ik had het inderdaad niet helemaal gelezen. Ik gaf de link vanwege de reakties van DaMatrix
Posted via my Lenovo and Google Chrome