Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Ander leven gevonden? - hijg - hijg - hijg

Donateur EricB's schermafbeelding

Ander leven gevonden? - hijg - hijg - hijg

Van alle populaire berichtgeving over actueel astronomisch onderzoek gaat een groot deel over de zoektocht naar ander leven in het heelal. De laatste: "vijftig superaardes gevonden". Beroepsastronomen en organisaties denken natuurlijk op die manier het publiek van het belang van hun vak en hun onderzoek te doordringen en zo hun financiering veilig te stellen cq. te verruimen. Dat werkt nog ook, maar ik word een beetje flauw van al die onzinberichtjes. We worden toch ook niet op de hoogte gehouden van alle tussenresultaten op andere onderzoeksgebieden? Het betekent helemaal niets.

Wat vinden jullie?
    Ich bin bald wieder Kollaser (DV)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricB Bekijk bericht
    We worden toch ook niet op de hoogte gehouden van alle tussenresultaten op andere onderzoeksgebieden?
    Wat vinden jullie?
    Uiteraard wordt je daar ook van op de hoogte gehouden ...

Ik zou wel zeggen dat in de wetenschap elk resultaat een tussenresultaat is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat de dosering betreft vindt ik het wel netjes dat het HARPS team tot 50 kandidaten heeft gewacht ... ze brengen ze niet één voor één naar buiten !

Donateur EricB's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eelco Bekijk bericht
    Uiteraard wordt je daar ook van op de hoogte gehouden ...

Laat mij die krant zien.
    Ich bin bald wieder Kollaser (DV)

Aarde John Kap jr's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    22
    Ik denk dat ieder voor zich moet bekijken wat hij/zij met deze informatie doet.
    Zelf vind ik het interessant om te lezen over exo- of orphan(rogue) planets.
    Voor wat betreft het op de hoogte houden van testresultaten van andere onzerzoeken, ja, wel degelijk. Je hoort er veel over op de radio en televisie en kunt er veel over lezen op het internet. Lees dit artikel in de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...r_brein__.html Daar zit ik dus echt niet op te wachten, hoewel ik twee kleintje thuis heb lopen, zal mij dit weinig boeien. Maar goed, een ander zal het weer wel interessant vinden of nuttig. Ieder z'n ding.
    Heelal: Hoe verder men keek, hoe groter het leek. ( Jules Deelder )

Pallas
    Laat mij die krant zien.
    Hangt dus er ook vanaf hoeveel tijd je er zelf in wilt steken. Gelukkig zijn we (en de wetenschappelijke gemeenschap) niet meer alleen maar afhankelijk van de kranten, die op een klein katerntje op zaterdag na, weinig aan wetenschap doen.
    Internet is best handig, schijnt best het e.e.a. op te staan

Laat mij die krant zien.
    Ik heb geen nederlandse kranten, dus dat zal lastig zijn, maar kijk eens naar wat de rssbot op dit forum zoal verzamelt: beslist niet alleen maar berichten over exoplaneten.

Vandaag bijvoorbeeld een bericht over evolutie van sterrenstelsels met Herschel (erg interessant !!): http://www.astroforum.nl/threads/134...terrenstelsels
    Laatst gewijzigd door Eelco; 14-09-11 om 12:06

Kaplaarzen! Roel's schermafbeelding
    De krant serveert voornamelijk wat de hun lezers het lekkerst vinden... Eigenlijk heel logisch, maar wel jammer voor weirdo's zoals wij. Maar gelukkig zijn er astro-blaadjes, en die zijn dan weer geheel voetbalvrij! Joepie!
    "Door lijm te gebruiken krijgt het bouwwerk een meer permanent karakter"
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Vesta
    Aantal Messier gezien
    4
    Er zijn toch echt wel voor elk vakgebied genoeg tijdschriften die je op de hoogte houden van de huidige ontwikkelingen in dat vakgebied.
    De universiteitsbibliotheek heeft alleen al 64 verschillende papieren tijdschriften die wekelijks tot jaarlijks verschijnen voor het vakgebied sterrenkunde. Hier komen dan nog de digitale publicaties bij.
    ~~ Robtics 102ED f7 op een Nexstar 8 SE ~ Meade electronic eyepiece FTW ~~

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Het is een van de dingen die veel mensen interesseert. En dus wordt het stevig onder de aandacht gebracht.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Donateur Redfish's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    108
    Probeer eens een kwaliteitkrant zoals trouw. Daar vind je over tal van wetenschappelijke onderwerpen 'tussenstanden'.

Regels voor berichten