Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie de beheerders en moderatoren herkennen!![]()
Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie de beheerders en moderatoren herkennen!![]()
Bushnell Spacemaster 60mm F/5, Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
Orion Starblast 4.5" F/4, Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)
Zullen we de discussie over echte namen en gezichten in avatars in een ander topic verder voeren? Hij is dit jaar geloof ik ook al 2 keer gevoerd en vorig jaar ook al na de deepskydag. Je hoeft ook niet iedereen te kennen natuurlijk. Ik kende ook niet alle namen en gezichten op de deepskydag, maar wat maakt dat uit? Zolang je degene maar kent en spreekt die je wil spreken. Zo heb ik dit jaar voor het eerst kennis kunnen maken met de man achter Jef de Wit.
Bij een wand van 5 meter hoogte dient men een afstand van minimaal 5 meter aan te houden. Bij hogere wanden moet de minimale afstand gelijk zijn aan de hoogte van die wand.
@ Steem: het plezier was wederzijds![]()
Eden XP 8x42, 6 cm speelgoedscope, WO Zenithstar 80 FD & Orion Optics UK 12" Dobson / "Bright skies aren't empty skies" (James Mallaney)
De presentaties en minipresentaties van de deepskydag 2011, van 10 december jl., zijn te downloaden vanaf http://members.ziggo.nl/jhm.vangaste...skydag2011.htm .
Jan
508 mm f/3.6 gecomput. zelfbouw Dobson
305 mm f/6.1 zelfbouw Dobson
300 mm f/5 zelfbouw Dobson
90 mm Maksutow-Cassegrain
aanbouw:
200 mm f/3.85
Fijn Jan!
Mooi. Er waren er zeker nog een aantal presentaties die ik graag nog eens terug wilde lezen.
Bedankt voor de moeite, Jan.