Meestal pak ik 10 sec. op F16 ISO 100...
geef je zelf wat tijd...xD
Meestal pak ik 10 sec. op F16 ISO 100...
geef je zelf wat tijd...xD
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda --
Met al die lange sluitertijden en lage iso waardes krijg je nooit de zijtakken van de ontlading te zien. Daarnaast vang je meerdere ontladingen op 1 foto wat mooi is als je ervan houd maar niet is wat je daadwerkelijk gezien hebt. Ik neem liever meer foto's met een ouder toestel zodat je bliksem krijgt met mooie zijktakken. Daarnaast let ik zeker op de compositie. Staan er bijv. dingen op die ik er liever buiten het shot hou. Een mooie horizon of interessant object erop bijv. een kerktoren. Dat maakt het verschil tussen een registratie foto en een WOW foto.
My advise is always free and worth every penny!
Het hangt ook van je opening af natuurlijk.
My advise is always free and worth every penny!
ISO 1600 zou ik persoonlijk nooit gebruiken bij weerlichten, veel te hoog. Als je ziet hoe helder die dingen wel niet zijn. ISO 400 is meer dan oké, opening gewoon lekker hoog houden.
Chase your dreams, cause no one else will
Geluk man! Ik heb 100 foto's gemaakt van 2.5 sec en er maar op 1 foto een stukje bliksem. En dan bedoel ik ook een mini stukje. Ergens in een hoekje..
Wel mooi verlichte wolken.
Laatst gewijzigd door Titan2; 12-09-11 om 20:16
Zelfbouw/Skywatcher 130 f/5 newton met MdL ventilatie systeem - Skywatcher EQ2 - Plastimo 7x50
In Oud-Beijerland waren de horizontale lichtflitsen ook goed zichtbaar.P9100097-1.JPGP9100113.JPGP9100111.JPG
Geluk!Er zat er nog een tussen.Wel helemaal blauw met een spin op het raam. Maar na even bewerken is dat opgelost
En nog die andere...
Zelfbouw/Skywatcher 130 f/5 newton met MdL ventilatie systeem - Skywatcher EQ2 - Plastimo 7x50