Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 54 van 54

Discussie: Lichthinderkaart Nederland: meld die storende lichtbron!

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Ik had gisteren een stukje A1 zonder verlichting (bij Barneveld) op de weg terug van TomB. En het leuke is: ik had er de eerste kilometer geen eens erg in.

En wat meneer Veenmol zegt is ook waar: de lampen van de auto's zijn príma! Plus dat de rest van de lucht bij ons zo lichtvervuild is dat je die lampen langs de weg niet eens nodig hebt.
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astrogator Bekijk bericht
    Even later: Nou moe? Heb ik ingezoomd en m'n locatie gevonden; klikken lukt niet; berichtje rechts: vanaf 31 oktober geen meldingen meer mogelijk ?!?
    er staan nog wel links naar standaardbrieven om te versturen naar lichtoverlastgevende organisaties en verantwoordelijke instanties en zo.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Mimas Astrogator's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    3

Dank!

Ah, svdWal, bedankt, dat had ik niet gezien, en ik wil er toch wel iets proberen aan te doen...
    -Celestron Nexstar SLT102 & Frstscpe IYA 3"-Gallileoscope -Brsr 10x50-Leitz 6x25
    -2"achr AGFA doubl. "We are a way of the Cosmos to know itself"-C. Sagan

Rein Kuijper
    Aantal Messier gezien
    3

lichtvervuiling

@Astrogator: Ik woon ook in ZO. Precies 1 lamp op het veld straalt vanaf maaiveld direct naar mijn stek op het balkon op 10 hoog. Verschrikkelijk! Ik moet a.h.w. wachten tot 10 uur 'savond's tot het licht uitgaat.

groeten Rein
    Meade LXD75 6" Newton.

Regels voor berichten