Op hemel.waarnemen.com (hwc) worden hemelverschijnselen gepresenteerd voor waarnemers in Nederland en Belgie. De doelgroep is in eerste instantie een publiek zonder enige (amateur)sterrenkundige achtergrond en met het blote oog of een simpele verrekijker als instrument. Denk hierbij aan opkomsttijden van de Zon, maanfasen, samenstanden tussen Maan/planeten/sterren, eclipsen, etc. Deze verschijnselen worden gepresenteerd in de maandelijkse astrokalenders, een korte omschrijving, het liefst met een plaatje, en links naar pagina's met meer detail. Er ook ruimte voor 'lastiger' verschijnselen, zoals jupiterovergangen, planetoiden en deepsky-objecten. Dat is mogelijk waarin de bezoekers van AF meer geinteresseerd zijn.
Op deze thread willen we je op de hoogte houden van de ontwikkelingen op hwc en tegelijk commentaar en suggesties verzamelen. Zijn er dingen die onduidelijk zijn, ontbreken, niet werken of fout zijn of lijken? Laat het ons hier weten.
Ik wil daarbij meteen duidelijk maken dat de tijdschaal van verandering op hwc bijna astronomische proporties aanneemt. Dat komt onder andere door gebrek aan tijd, en doordat ik nieuwe applicaties zo probeer te ontwikkelen dat ze niet al teveel tijd vergen aan bijhouden/updaten. Het kan dus best zijn dat iemand met een prima suggestie komt, maar dat er een (Hubble)tijdje overheen gaat voor er werkelijk iets van komt. Eenvoudige veranderingen met grote impact en aanpassingen die interessant zijn voor een breed publiek komen hoger op het lijstje. Ik beloof dus geen snelle service...![]()

Met citaat reageren