Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: In 10 tot 20 jaar naar Mars!?

Pallas Michael777's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Ondenkbaar is het geenzins, de benodigde technologie is reeds voorhanden, alleen geen eensgezinde internationale samenwerking die volgens mij nodig is om een dergelijke missie te concretiseren. Zo,n complexe bemande vlucht dient wel vervolg te krijgen om niet zoals het apolloproject van destijds visieloos te eindigen.
    150 mm F/8 Newton, 130 mm F/5 Newton, 120 mm F/8.3 Fraunhofer refractor, 40 mm F/15 Fraunhofer refractor, Vixen GPD EQ mount, EQ 5 mount, TS 8x56 Bino.

Donateur lord-fornax's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    58
    Ach, tegen die tijd ben ik sowieso kaal..

Pallas Michael777's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Dat klinkt visieloos.
    150 mm F/8 Newton, 130 mm F/5 Newton, 120 mm F/8.3 Fraunhofer refractor, 40 mm F/15 Fraunhofer refractor, Vixen GPD EQ mount, EQ 5 mount, TS 8x56 Bino.

Gezien de huidige economische situatie ondenkbaar, wanneer we het hebben over overheidsinstanties als nasa... maar commercieel zit het er misschien wel in binnen 10 a 15 jaar. Als Branson (http://www.virgingalactic.com)eenmaal los van de aarde is gaat het hard denk ik..
    Astronomers love going deep..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyheerlen Bekijk bericht
    Een publiek scheersessie, in december 2031, te Deepskydag in Nijmegen! Noteren!

Of doen we dat dan op Mars?
    Ik weet uit ervaring dat je goede mesjes moet nemen 8) anders word het allemaal zo (bloed)rood.

Bestie in Menschengestalt Alien's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steem Bekijk bericht
    Joost, laat jij je haar dan groeien?
    Mijn haar groeit sowieso.

.tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

sirius Arie's schermafbeelding

in 10 tot 20 jaar naar Mars!?

ik denk niet dat dat binnen 20 jaar lukt....
    een ecosysteem namaken om er te wonen, lukt ze nu nog niet dus...
    over 20 jaar lopen er zeker 2 mensen met een kaal hoofd
    wie een ster niet waardeert, zou niet behoren te leven!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie Bekijk bericht
    een ecosysteem namaken om er te wonen, lukt ze nu nog niet dus...
    Dat kunnen we op de Aarde nog niet eens om een ecosysteem in stand te houden met alle vervuiling etc.....
    My eyes are the best optical devices provided. Others:
    XT10 250mm, Genesis 100mm, TS 15x70, Canon EOS 7

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Ik ga denk ik een beetje met Bert mee zij het minder dramatisch en Mad Maxerig: ik denk dat we de komende tijd nog rustig verder modderen op d'aard met bekrompen problemen en gedachten en het uitmelken van de aarde als consumptieprodukt.

Sondes zijn bovendien veel goedkoper en minder risicovol dan mensen. Mensen prutsen. Zeker in de ruimte. Op termijn zullen we heus wel vertrekken maar ik geef dat eerder 100 jaar dan 20. Gewoon, omdat er te weinig maatschappelijk draagvlak voor is.
    En als toerisme...ach... ik ga dus écht geen 6 maanden in een klein k*tcapsule zitten voor een maand op een droge woestijn. En dan ben ik behoorlijk de doelgroep. Moet je nagaan.
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Io Veenmol's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Het scenario van Bert is waarschijnlijk het dichtst bij de toekomst of het mensdom moet wel erg gaan veranderen.
    De toekomstige budgetten en technieken zullen hard nodig zijn om alleen al op "onze" aarde te overleven.
    Wel zullen de Chinezen de benodigde technieken gaan beheersen om een bemande ruimte reis naar Mars te ondernemen, maar omdat de welvaart in China snel toeneemt met alle "westerse" problemen van dien, wordt het de vraag of het volk zo'n reis als prioriteit gaat zien.
    8" Skywatcher Dobsonian. 20-40X100 Astro Binoculair. 15x80 Binoculair

Regels voor berichten