Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Enorme tsunami Japan

Aarde reflector's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Aantal Herschel gezien
    236

Enorme tsunami Japan

Zeer indrukwekkende beelden op youtube (zoek op tsunami flood japan 2011), genomen vanuit heli hoe de watersprong met hoge snelheid het land in trekt, ogenschijnlijk met zeker 10 meter per seconde, puin en dingen meeslepend. Je mag hopen dat die mensen gewaarschuwd zijn.
    Ongelofelijke beelden.

Kaplaarzen! Roel's schermafbeelding
    Inderdaad, toen ik een tijdje geleden schreef dat beelden van de opstand in Egypte de meest indrukwekkende van 2011 zouden worden had ik dit in de verste verte niet verwacht.

Vanochtend vroeg in de auto werd als klein berichtje op Radio1 vermeld dat er een aardbeving in Japan was geweest met een kracht van 8,9 op de schaal van Richter. Alsof het niks was. Ik dacht: 8,9!!!!!??? Dat is totale vernietiging, en omdat het zo terloops werd genoemd dacht ik in eerste instantie aan een vergissing. En toen zag ik even later dit op TV:

Sinds 11 september 2001 niet meer zo met open mond voor de televisie gestaan. Niet te bevatten.
    Let vooral ook op het autootje dat op 1:43 nog net op tijd het beeld uit rijdt.
    Laatst gewijzigd door Roel; 11-03-11 om 13:10
    "Door lijm te gebruiken krijgt het bouwwerk een meer permanent karakter"
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Mars Bobtb's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    40
    Aantal Herschel gezien
    9
    Het zijn echt ongelofelijke beelden, toen ik ze voor het eerst zag leek het wel een film.
    Dat het echt is en dat het zo'n complete vernietiging is van alles wat op het pad ligt is verschrikkelijk, het is inderdaad wat je zegt Roel: het is onvoorstelbaar dat dit gebeurt.
    Die brandende voorwerpen op de golven maken het nog grimmiger...
    Robtics 115/800mm Triplet Apo | Skywatcher 80/600mm ED Pro | Celestron CGE | Atik 383L+ mono / Canon EOS 550D | Starlight Xpress Lodestar & USB filterwiel

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    De Japanse fabriek waar we onze producten van krijgen is ook getroffen. Gelukkig is alles ok met de werknemers en hun families.
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Ruben Kwast - Moderator Ruben's schermafbeelding
    Tja, bijzonder naar natuurlijk, maar het laat weer even duidelijk zien wie hier de baas is (wij dus niet).
    Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
    Omne ignotum pro magnifico.

Donateur lox665's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    5
    Ik meende in een docu op National Geographic gezien te hebben dat men overal in de wereld boeien in de oceanen heeft.
    Om temperatuur, veranderingen in stroming, golven enz te registreren.
    Die docu was al voor de tsunami in Indonesië, toen dacht ik dat ze het te laat gezien hadden ofzo.

Nu twijfel ik of er wel echt boeien zijn ?
    20cm Newton op HEQ5-pro / coronado pst.

Donateur henkp's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    24+
    Nu al een tweede kerncentrale die te warm wordt en waarbij ze radioactieve stoom moeten lozen.
    De ellende kan niet op daar.
    En onze regering maar vasthouden aan de bouw van nog meer van die ramp dingen in Nederland.

Mars Bobtb's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    40
    Aantal Herschel gezien
    9
    lox665, die aardbeving met een kracht van 8.9 op de schaal van Richter was slechts 373 km van Tokyo verwijderd.
    Boeien of niet, de tsunami volgend op die aardbeving was te dichtbij en kwam te snel om er snel genoeg op te reageren, lijkt mij.
    Robtics 115/800mm Triplet Apo | Skywatcher 80/600mm ED Pro | Celestron CGE | Atik 383L+ mono / Canon EOS 550D | Starlight Xpress Lodestar & USB filterwiel

Ruben Kwast - Moderator Ruben's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkp Bekijk bericht
    En onze regering maar vasthouden aan de bouw van nog meer van die ramp dingen in Nederland.
    Er zit natuurlijk nogal wat verschil tussen een kerncentrale bouwen op een vulkanisch eiland dat op een breuklijn ligt of een kerncentrale bouwen op een deel van Nederland wat niet onder het NAP staat... Beroerdste wat ons kan overkomen is dat de dijken het begeven...
    Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
    Omne ignotum pro magnifico.

Donateur lox665's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    5
    @ Bobtb
    Ik hoor net van een kennis die momenteel in Japan is dat er wel degelijk een tsunami alarm was, dus die boeien hebben hun werk dan precies wel gedaan.
    Maar zoals je al zij als zoiets op 375 km gebeurd heb je niet veel tijd om te reageren.
    20cm Newton op HEQ5-pro / coronado pst.

Regels voor berichten