Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45

Discussie: Opwarming aarde door CO2 is een broodje-aap verhaal !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sixela Bekijk bericht
    Vroeger landijs (of water dat vroeger ergens op het land werd gestockeerd). Zeeijs laat de zee niet stijgen als het smelt (zie wet van Archimedes).

Maar ook de continentendrift, eventueel verdwijnen van vroegere zeegebieden en vervanging door lager gelegen land en vulcanische activiteit op de zeebodem hebben een invloed. En alles hangt af van de referentie: als je het zeeniveau als referentie hanteert stijgt het zeeniveau per definitie niet, het is het land dat zakt!
    Plus het feit dat het zeewater warmer wordt en daardoor uitzet.
    Lichtenknecker 15cm F15 refractor (1980) / Orion ED100

Het is wel grappig dat een aspect van mijn betoog er uit gehaald word, verhaaltje prius, maar mijn betoog was iets langer.

Toch nog even over de Prius, elke A klasse auto rijd tegenwoordig op zo genaamde milieu banden deze gaan ongeveer 30.000 tot 40.000 km mee vroeger deed je een ton met een set banden.
    Tevens weet ik uit mijn branche dat het recycelen van accu's erg milieu belastend is en ook behoorlijk wat schoon drinkwater en CO2 kost in die zin zijn de zo genaamde hybride auto dus behoorlijk vervuilende dan een Hummer.

Dat bedoel ik met ogen en oren open houden, ga eens praten met de gewone automonteur die zijn zaken kundig niet iemand die het van een papiertje afhaald gewoon de man uit de praktijk.
    Laatst gewijzigd door sidney; 24-02-11 om 21:26

Moderator sixela's schermafbeelding
    Het is niet merkwaardig: het is gewoon één van de zaken die zelf een broodje-aapje verhaal zijn, dus ik licht die eruit om dat alvast de kop in te drukken.

Om je maar een idee te geven: wat het rapport vna CNW beweert is dat per gereden kilometer de energie die nodig is over de hele levensduur van de wagen lager is bij een Prius.

Maar er wordt verondersteld dat een Prius drie keer minder rijdt over zijn levensduur dan één van de Hummers (in tegenspraak, trouwens, met andere courant beschikbare gegevens, maar de bron van die merkwaardige gegevens over de Prius wordt nergens vermeld).

"Zo kan ik het ook". Als je de kromme redenering zou doorzetten, dan zou je gewoon meer moeten rijden met de wagen om minder te vervuilen per kilometer.

De basiswaardheid is trouwens wel volledig accuraat: het is voor het totale plaatje beter lang met dezelfde wagen te rijden tot die op de draad versleten is, dan al te snel van wagen te veranderen. Alleen wordt er daarna gespind dat het een ware lust is.

Langer met één wagen rijden kun je gerust ook met een Prius, en ik ken iemand met een blinkende H1 Hummer die er heus niet de 609000 (!) kilometer mee gaat rijden vóór die op de schroothoop belandt (want dat is de basis van de berekening voor die "groene" Hummer H1).

Het spijt me, jongen, maar als ik wetenschappelijke cijfers wil over wagens dan zal ik eerder wetenschappelijke literatuur raadplegen dan het aan een automonteur vragen. "Je ogen openhouden" is wel wat anders dan je eigen vooroordelen met wat gezond boerenverstand stutten.

Laatst gewijzigd door sixela; 24-02-11 om 21:58
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Skywatcher 130mm f/5 reflector; zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom Osypowski platform; 250mm f/4.8 Alkaid.

Bazinga! Ionize's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153
    Ik denk niet dat hier nog iets nuttigs aan toe te voegen is
    Auch ich bin ein Kollaser!

Venus Observer's schermafbeelding
    Nee.
    Celestron C8 203mm F10 SCT | Robtics 90mm F5,5 achromaat | Eden XP 8x42
    Vixen Super Polaris DX | Skysensor-3 | Philips SPC900NC SC1 + UV/IR Blocking filter

Regels voor berichten