Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: "God did not create the universe..."

Donateur joostjohan's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    10
    Aantal Messier gezien
    79
    Aantal Herschel gezien
    18

"God did not create the universe..."

...says Hawking: http://news.yahoo.com/s/nm/20100902/...ritain_hawking

Daar gaan we weer - kan me een onmiddellijke ingreep van de mods voorstellen - maar werp vooral ook 'ns een blik op de reacties (reeds ruim 6000 and counting) van die Amerikanen:

"have lost my respect for this man. To think that at one time I thought he was intelligent. I was wrong.

"In the beginning God created the heaven and the earth."
    -Genesis 1"

Talk about the science and religion conflict...
    "Attitude is a little thing that makes a big difference."

Donateur Redfish's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    108
    Wat bedoel je met daar gaan we weer?

Administrator
    Aantal Messier gezien
    108
    Aantal Herschel gezien
    202
    Gewoon publiciteitsstunt van Hawking (of beter gezegd van zijn uitgever).

De man wil gewoon een boek verkopen!

En dan de reacties van de niet-gelovigen: "Please kill yourselves because you're rancid little turds corroding an otherwise lovely gene pool."

overigens al bijna 11000 reacties...
    dat is bijna een verdubbeling in een half uur tijd! (brute internet servers @yahoo)
    Orion SkyQuest XX12 | WO Megrez 72 op Vixen GP | PST | TV Nagler 31 Ethos 17/10/6 | M:110 | H400:113 | BOC: 26 | C:30 | HII:14

Donateur lox665's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    5
    14,362 Comments al

What a Crock!!! I really want to be there on Judgement Day to hear his response! I really do!! I will pray for that!!! Darwin too!!!

vind ze wel een beetje fanatiek die gelovigen...lol
    zeg iets over god en ze zitten dadelijk op hun paard, vind het wel lachen...maar doe het soms ook wel
    20cm Newton op HEQ5-pro / coronado pst.

Donateur Redfish's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    108
    Graag vanaf nu een inhoudelijke discussie over argumenten van Hawking ipv de rel tussen de twee kampen verder uit te diepen.

Venus Observer's schermafbeelding
    Hoe kun je nou inhoudelijk, serieus, discussieren over iets wat je niet zeker weet?
    Celestron C8 203mm F10 SCT | Robtics 90mm F5,5 achromaat | Eden XP 8x42
    Vixen Super Polaris DX | Skysensor-3 | Philips SPC900NC SC1 + UV/IR Blocking filter

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Inhoudelijk reageren geeft ook hier gewoon de eeuwenoude tweespalt vrees ik.

Kijk maar: ik denk dat Hawking deze stelling kan maken. Er is genoeg aanleiding en wetenschappelijk bewijs voor theorieën over het grote begin van alles en geen bewijs of aanleiding anders te denken. Bovendien zou het alternatief schepping door god zijn maar er is ook geen bewijs voor het bestaan van god, laat staan een eenduidige definitie van wie of wat god is en hoe en wat zijn of haar of het's acties zijn. Ik zie dus geen enkel motief, wat de andere theorieën overigens niet bewijst. Het blijft allemaal beginnende wetenschap.
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Donateur janvangastel's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    125
    Ik geloof niet dat Hawking echt ooit gedacht heeft aan een 'god' in het begin. Lijkt me onzin voor zo'n wetenschapper. Hij heeft uiteraard wel de term 'god' gebruikt, maar daar vast iets anders mee bedoeld dan gelovigen ermee bedoelen.
    Jan

508 mm f/3.6 gecomput. zelfbouw Dobson
    305 mm f/6.1 zelfbouw Dobson
    300 mm f/5 zelfbouw Dobson
    90 mm Maksutow-Cassegrain

aanbouw:
    200 mm f/3.85

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Dat is ook zo denk ik ja. Van wat ik van hem zag is dat Hawking met 'god' vaak een meer transcendente entiteit in gedachte heeft. Een beschrijvende term voor een meer actieve drijvende kracht achter de dingen. Daarom begon ik ook al over de definitie van wat we -of eigenlijk Hawking in dit geval- met god bedoelen,
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Regels voor berichten