Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 119

Discussie: Beoordelingen (Web)winkels

Donateur Demelza's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    87
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    219

Beoordelingen (Web)winkels

LET OP!!!

In dit topic staan alleen alle beoordelingen van (web)winkels. Reageren op dit topic is niet mogelijk. Wil je een beoordeling toevoegen, kan je dat doen in dit topic. Je beoordeling wordt dan na toevoeging aan de lijst naar dit topic verplaatst. Zo houden we alles overzichtelijk.
    Laatst gewijzigd door Ruben; 10-08-10 om 17:17
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Donateur Demelza's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    87
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    219

Beoordelingen (Web)winkels

Naam winkel: Astroshop.de
    Aankoop: Skywatcher Dobson 8"

Voorlichting: n.v.t.
    Klantvriendelijkheid: n.v.t.
    Service: 7
    Prijs: 8
    Levering: 8

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve negatieve beoordeling? POSITIEF
    De telescoop online besteld en meteen betaald. Hierdoor kreeg ik nog extra korting. De levering liet nog wel even op zich wachten, omdat de betaling naar Duitsland moest. Maar binnen 2 weken werd hij keurig netjes aan huis bezorgd, zeer goed ingepakt.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Re: Beoordeling en adressen webwinkels

Geef de winkel een rating van 1 (laagste) tot 10 (hoogste)

Naam winkel: Teleskop-Service
    Aankoop: CLS klemfilter voor in de body EOS 400d

Voorlichting: 9
    Klantvriendelijkheid: 10
    Service: 10
    Prijs: 7
    Levering: 10

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve negatieve beoordeling? POSITIEF
    Hoi,

Een aantal weken geleden had ik al de 80ED pro gekocht bij teleskop-service maar heb al snel last van lichtvervuiling bij het fotograferen. Afgelopen maandag een emailtje gestuurd dat ik belangstelling had in de klem filter voor in de body, een CLS filter. Binnen 2 uur kreeg ik een emailtje dat ze hem op voorraad hadden, en al op de post was!
    Na 3 dagen (donderdag) is het filter binnen gekomen wat redelijk snel is, en hoefde pas achteraf betaald te worden.
    De prijs is iets hoog, maar dan heb je ook wat! :P
    Mijn dochter van 2: Kijk papa, sterren, hoog in de lucht!

Big Bird Steem's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    90
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    308

Aankoop: Van sticker tot montering

Voorlichting: 8
    Klantvriendelijkheid: 9
    Service: 7
    Prijs: 8
    Levering: 9

TS is inmiddels mijn standaard webwinkel geworden voor astronomische producten. De enige reden waarom ik daar niet zou bestellen moet een enorm prijsverschil zijn of dat ze het product niet verkopen. Ik heb wel het idee dat zodra je er eenmaal wat besteld hebt ze gewilliger zijn in antwoorden en hier meer de tijd voor nemen. Klein stukje klantendiscriminatie maar een hele hoop klantenbinding. Ze geven goede voorlichting en ik vind ze vooral ook erg vriendelijk. Het leveren kan soms wat vertraging opleveren als het product niet op voorraad is maar zodra alles er is wordt het direct verstuurd en is het binnen een paar dagen in huis. Nog nooit gehad dat er iets niet bij zat en altijd meer dan degelijk ingepakt. Hun service is prima maar ik heb nu voor het eerst eens een keer om korting gevraagd, even zien hoe dat verloopt. Wel hebben ze wat gekloot gehad met creditcard gegevens maar dat was ook deels mijn fout.

Het enige waar ik tegenaan hik bij TS is die afzichtelijke en onhandige website van hun. Onderhand ben ik er wel aan gewend, maar het blijft een trol van een ding.
    Bij een wand van 5 meter hoogte dient men een afstand van minimaal 5 meter aan te houden. Bij hogere wanden moet de minimale afstand gelijk zijn aan de hoogte van die wand.

Bazinga! Ionize's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153

Aankoop: WO Dielectric zenitspiegel, IR/UV Cutoff filter, Focal reducer

Voorlichting: 8
    Service: 8
    Prijs: 9

Over voorlichting kan ik weinig zeggen want ik heb de keuze gemaakt aan de hand van de op de site aanwezige info. Een eventuele vraag wordt in de regel nog diezelfde dag beantwoord. Die site is echt verschrikkelijk (@ steem), maar als je eenmaal hebt gevonden wat je zoekt dan is de info voldoende. Wat betreft klantvriendelijkheid en service, perfect. Zeer correcte en snelle respons op email en bestellingen. Al is de manier van bestellen en betalen met VISA wat knullig. Men had m'n gegevens nog in de administratie dus ik hoefde niets te verzenden. Levering, kan niet beter (ja misschien als ze er een gratis nagler bij doen ofzo :P). 1,5 dag na mijn bestelling, goed verpakt in huis!

Prijs lijkt me duidelijk, ik denk niet dat je het ergens veel goedkoper zult vinden, en zou dat wel zo zijn, denk ik niet dat ze te beroerd zijn om ook naar die prijs te zakken.

Voluit lof.
    Auch ich bin ein Kollaser!

Vesta

Naam winkel: Aquarius Optics
    Aankoop: Orion SkyQuest XT8

Voorlichting: 10
    Prijs: 7

Klinkt mischien overdreven al die tienen maar zo heb ik het wel ervaren.
    vragen werden dezelfde dag nog beantwoord en altijd vriendelijk ookal was het onduidelijk of ik uberhaubt een aankoop zou doen. 1 vraag was zelfs gewoon dom van mijn kant(bleek achteraf: ik keek niet goed) maar werd toch professioneel beantwoord.

Levering was perfect. Binnen 2 dagen na betaling. Inclusief track trace codes dus kon lekker alles volgen en alles was goed ingepakt.

prijs, ja dit is de importeur van orion in europa. prijs heb ik een 8 gegeven omdat ik vindt dat in verhouding met de dollar hij wel duur is. Omgerekend 500 dollar terwijl hij in dollars 300 kost.(europese klanten kunnen niet direct bij orion bestellen). Maar in europa zijn de prijzen daarintegen best concurerend. over het algemeen dus een 8.

PS: ik neem aan dat service een combinatie is van voorlichting, klantvriendelijkheid en levering.
    Bresser Messier N130

Donateur / vrijwilliger

Naam winkel: R.F. Royce - Precision Optical Components
    Aankoop: 10" conische spiegel

Voorlichting: 10

De website bevat een schat aan informatie over zelfbouw, de spiegel wordt compleet met bevestigings materialen geleverd.
    Mijn spiegel was na het extern coaten niet "perfect" en R. Royce heeft het toen zeer snel opnieuw laten doen.
    Bij levering zit een schrijven bij voor de douane met een instructie hoe met de spiegel om te gaan, tevens zit er een prijsindicatie bij..... en ook een montage instructie.
    De spiegel is verder zeer degelijk verpakt.

De prijs is i.v.m. de dollar koers erg goed.

R.F. Royce is een zeer vriendelijke man de je altijd netjes te woord staat met een snelle e-mail response.
    Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Collimero Nop's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    208

Naam winkel: Ganymedes
    Aankoop: Wo 66SD

Voorlichting: 9
    Service: 9
    Levering: n.v.t.

Vandaag was ik bij Ganymedes. Ik wilde mijn budget besteden aan een telelens, maar na veel zoeken bleek een WO kijker prijsgunstiger.
    Echt een superservice! Leuk geholpen door (Jeroen?) en kreeg nog koffie aangeboden ook. Voor een alleraardigste prijs een 66SD op de kop getikt, kreeg koffie aangeboden en een WO petje erbij kado. Leuke ervaring bij Ganymedes dus, en dat is wel eens anders geweest! Klasse.
    I have gained 8 1/2 inch in length

Naam winkel: Astroshop.de
    Aankoop:
    GSO 250C dobson
    17mm Baader Hyperion oculair
    Orion laser collimator

Voorlichting: 8 (discussie over collimator - chessire of laser, geen push om meer geld te vangen)
    Service: n.v.t
    Levering: 9 - snel verscheept, rest is afhankelijk van postdiensten

Na lange tijd hobby weer opgepakt met o.a.:
    WO Zenithstar ZS70 ED 2012 RED | Coronado PST | Nikon V1 en Olympus E-1ir | mf72.eu

Naam winkel:

Optiek van Grootven
    Aankoop: orion XT10i

Voorlichting: 7
    Klantvriendelijkheid: 6
    Service: 6
    Prijs: 1 (enkele weken later heeft men de prijzen met 30% verlaagt )
    Levering: zelf afgehaald

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve negatieve beoordeling? NEUTRAAL
    Beoordeling aangepast:
    Er waren wat problemen met de elektronica van de telescoop, na enkele verplaatsingen, meerdere mails & telefoongesprekken heb ik uiteindelijk toch een nieuwe electronica set gekregen.
    Lichtenknecker 15cm F15 refractor (1980) / Orion ED100

Regels voor berichten