Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Discussie: Sterrenkaart op de eBook

Administrator MoreLinux's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    9

Sterrenkaart op de eBook

Je nachtzicht is verdwenen als je een digitale sterrenkaart bekijkt op je laptop of smartphone, maar als je die zelfde sterrenkaart bekijkt via een eBook dan blijft je nachtzicht behouden. Met een rood lampje is de kaart in het donker goed zichtbaar.

Hieronder een voorbeeld in het zonlicht.
    P1010035.JPG

Dit is trouwens de eBook van de Aldi. Later nog een betere review.

Donateur janvangastel's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    125
    Klinkt interessant! Kun je op zo'n e-book reader ook gewone pdf files zetten? En in welk format zet je er een sterrenkaart in? Kun je sterrenkaarten ook op een handige manier ordenen, bijvoorbeeld op sterrenbeeld? Ik print nu voor waarneemvakanties grote hoeveelheiden kaarten uit Skytools uit, maar als ik die in de juiste volgorde, zonder dagen bezig te zijn, in een e-earder kan zetten.....zou dat een uitkomst zijn. Hoe laad je zo'n ding weer op?
    Jan

508 mm f/3.6 gecomput. zelfbouw Dobson
    305 mm f/6.1 zelfbouw Dobson
    300 mm f/5 zelfbouw Dobson
    90 mm Maksutow-Cassegrain

aanbouw:
    200 mm f/3.85

Aantal Messier gezien
    9
    @Jan: Ja, gewone pdf's kan. Deze eBook leest pdf, epub, rtf, html, jpg, png en bmp. De pdf is een gewone pdf.

Het scherm is 6" met 16 grijstinten (800x600), maar de zoom functie werkt heel goed in pdf formaat. Je kaart kan dus veel groter zijn dan de scherm resolutie en je zoomt in naar het detail van de kaart dat je wilt bekijken.

Volle batterij geeft 10000 pagina's leestijd en de stand-by is 700u. Om een lege accu tijdens een nacht waarnemen hoef je dus geen zorgen te hebben. Accu is zelfs voldoende voor een waarneem vakantie van enkele weken

Er zit ook wifi op, dus beperkt surfen kan ook nog. Wil een muziekje tijdens het waarnemen, dan doe je dat met de mp3 speler.

Data erop zetten via de USB of met een tot max. 16GB mirco SD kaart.

Tot nu toe helemaal tevreden met de eBook.

Edit: opladen via de bijgeleverde adapter of op de USB poort van je laptop (kabeltjes zitten erbij). Je kunt de eBook aan je pc/laptop hangen en hij zal herkent worden als een USB stick. Dus je kaarten ordenen op sterrenbeeld is geen probleem.
    Laatst gewijzigd door MoreLinux; 24-07-10 om 12:45

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Zo'n ding is ook leuk voor RSS feeds. Maar ik zou dan eerder voor een tablet gaan (Android). Kost je 100 euro ongeveer. Maar... dan heb je weer dat rottige backlight.
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Donateur janvangastel's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    125
    De resolutie is niet groot. Je kunt wel inzoomen, maar dan moet ik bij elke kaart weer inzoomen tijdens het waarnemen. Misschien geen probleem, maar toch...
    Kent iemand de IPAD van Apple die net verschenen is? Heeft die verlichting die je nachtzicht verpest of kun je die ook gewoon zelf verlichten net als die ebook reader?
    Jan

508 mm f/3.6 gecomput. zelfbouw Dobson
    305 mm f/6.1 zelfbouw Dobson
    300 mm f/5 zelfbouw Dobson
    90 mm Maksutow-Cassegrain

aanbouw:
    200 mm f/3.85

Wat dacht je hiervan ? Gewoon een beetje rode folie (desnoods in 2 lagen) voor een euro bij pipoos te krijgen.
    Werkt voor je laptop, smartphone , iPhone , iPad en in mijn geval Nokia N810 zonder nachtzicht te verliezen.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    My eyes are the best optical devices provided. Others:
    XT10 250mm, Genesis 100mm, TS 15x70, Canon EOS 7

Donateur
    tikkie of topic maar welk programma draai je op je nokia en kan dat ook op een N97 mini?
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

@skysurfer: maar hoe bedien je dan je touchscreen? Een iPhone of iPad werkt niet met zo'n folietje ervoor.

Ik gebruik trouwens zelf al een tijdje een BeBook Mini als sterrenkaart en dat werkt inderdaad heel erg goed.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

@M15:

Draai Palm Planetarium.

http://www.aho.ch/pilotplanets/ (kost $24)

en als Palm emulator GarnetVM. Zoiets heb je voor Symbian (Nokia N97 ook) Styletap
    www.styletap.com

Kost $50 maar als je elke 2 weken het programma verwijdert (met behoud van je gegevens) en weer installeert kun je de demo versie blijven gebruiken en je gegevens behouden. Zelf heb ik het gehad op mijn 5800 maar vind op de N810 toch wel groter er duidelijker.
    My eyes are the best optical devices provided. Others:
    XT10 250mm, Genesis 100mm, TS 15x70, Canon EOS 7

Aantal Messier gezien
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janvangastel Bekijk bericht
    De resolutie is niet groot.?
    Ik zie 'm ook niet als vervanger voor mijn laptop, maar vooral als handig interactief sterrenkaart ding zonder 't vervelende backlight gebeuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janvangastel Bekijk bericht
    Kent iemand de IPAD van Apple die net verschenen is? Heeft die verlichting die je nachtzicht verpest of kun je die ook gewoon zelf verlichten net als die ebook reader?
    Da's een gewone "laptop", dus heeft een backlight of een led backlight. Slecht voor je nachtzicht.
    Laatst gewijzigd door MoreLinux; 24-07-10 om 23:11

Regels voor berichten